قانون‌گرایی و نظارت دقیق شرط کارآمدی سایت‌های همسرگزینی است

9:44 - 16 شهريور 1394
کد خبر: ۷۳۹۴۲
خبرگزاری میزان- عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی قانون‌گرایی و نظارت دقیق بر سایت‌های همسرگزینی را شرط تاثیرگذاری آنها بر ازدواج معرفی کرد و گفت: مهمترین مشکل ازدواج در کشور مسائل اقتصادی است.

محمداسماعیل سعیدی درگفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان در مورد میزان تاثیرگذاری سایت‌های همسریابی در افزایش نرخ ازدواج اظهار کرد: اين شيوه همسريابي اگرچه مي‌تواند به امکاني براي تسهيل ازدواج بدل شود، اما آسيب‌هايي از قبيل نبود آموزش، نظارت ضعيف، ناپايداری ارتباط در محيط مجازی و خلاء مشورت لازم، تهديداتی را از طرف اينترنت برای ازدواج به وجود آورده است.

وی افزود: باید پشت صحنه و گردانندگان این سایت‌ها مشخص و افرادی که متعهد و متخصص هستند مدیریت این سایت‌ها را عهده‌دار شوند تا زمینه‌های بروز آسیب‌ها و تخلفات به حداقل کاهش یابد.

سعیدی کانال‌های همسرگزینی سنتی را مورد اقبال عمومی بیشتر ارزیابی کرد و ادامه داد: بسیاری از کارشناسان معتقدند که حذف خانواده از فرایند ازدواج و ورود سایت های اینترنتی در این امر تبعات زیادی را به همراه داشته است به طوری که ازدواج‌های اینترنتی این سنت مقدس را به یک معامله ساده تبدیل کرده‌اند.

وی با تاکید بر اهتمام ویژه مسئولین در امر فرهنگ‌سازی "ازدواج آسان" در کشور، گفت: سایت‌های همسرگزینی در صورتی می‌تواند بر امر ازدواج تاثیر گذار باشند که موازین شرعی، قانونی و عرفی در آنها رعایت و یک نظارت دقیق بر آنها حکم فرما باشد. همچنین باید درباره آنها به درستی فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شوای اسلامی مشکل اصلی ازدواج جوانان در کشور را موضوع اشتغال معرفی و تصریح کرد: هر چند افزایش کانال‌های همسان‌گزینی در امر ازدواج موثر و کارآمد است اما مهمترین مشکل ازدواج در کشور مسائل اقتصادی است زیرا این مهم تاثیر مستقیمی بر انگیزه ازدواج جوانان دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حل مشکل اشتغال می‌تواند تاثیر مثبت خود را بر افزایش میزان ازدواج برجا بگذارد، گفت: اشتغال پیش‌زمینه هرگونه کنش معطوف به ازدواج در کشور است. تا جوان از یک شغل، با در آمد مکفی برخوردار نباشد آمار ازدواج به همین منوان ادامه خواهد داشت و گسترش کانال‌های ارتباطی به این منظور نیز تاثیرگذاری چندانی ندارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *