ایرج خواجه امیری مهمان گروه چکاوک

23:50 - 12 شهريور 1394
کد خبر: ۷۳۱۰۶
خبرگزاری میزان - در شب اجرای (چکاوک) ایرج خواجه امیری با هنرمندان سینما و تلویزیون حضور داشتند.
به کنسرت گروه چکاوک در دوازدهمین شب از شهریور ماه با حضور ایرج خواجه امیری و تعدادی از هنرمندان سینما و تلویزیون برگزار شد.
 
ابتدای مراسم میلاد شیران مجری تلویزیون، رضا شایسته (سرپرست و نوازنده ویلن) و محمد افروز (خواننده) را برای اجرای نقش اول به روی صحنه دعوت کرد و با اشاره به حضور بزرگان موسیقی و سینما و تلویزیون صحنه را ترک کرد تا گروه با قرار گرفتن در جایگاه خود کار را آغاز کند.
 
ابتدا محمد افروز با قطعه (ساقی) را با آهنگسازی اسدالله ملک آغاز کرد که رضا شایسته این قطعه را به یاد استاد خود و برای زنده نگه داشتن خاطره وی انتخاب کرده بود .
 
پس از تشویق‌های مردمی قطعه بعد (آهسته) که مورد توجه مخاطبان و حضار قرار گرفت با آهنگسازی فضل الله توکل را اجرا نمودم که ظرافت اجرای این قطعه حال و هوای دلتنگی را به تماشاچیان القا می‌کرد.
 
قطعه (دو سه شب) اثری با آهنگسازی بزرگ لشگری فضای شادتر و مفرحی را ایجاد کرد تا مخاطب به قدر کافی به دوران گذشته سفر کند سپس قطعه (گلخونه‌ها) با آهنگسازی فضل الله توکل یاد مرحوم ایرج بسطامی را زنده کرد و در تمام لحظات اجرا غیر از حضار زیر لب خواننده را همراهی می‌کردند.
 
در ادامه قطعه (دوستی) برای هدیه به ایرج خواجه‌امیری که از میهمانان بود انتخاب شده بود و ریتم شاد آن حال و هوای جمع را عوض و در نهایت به سمت و سوی خاطرات اجرای این خواننده بزرگ می‌برد.
 
در نهایت بخش اول با قطعه( ساز و آواز) و (سورله) که با درخشش مریم ملا، رضا شایسته، عسل ملک‌زاده به پایان رسید.
 
بخش دوم پس از پانزده استراحت آغاز شد میلاد شیران بر روی صحنه آمد و یک به یک هنرمندانی چون مریم امیرجلالی، مرجانه گلچین، آزاده نامداری و ... را نام برد تا با تشویق مخاطبان خود جان تازه‌ای بگیرند.
 
در این میان ابتدا با ایرج خواجه امیری آغاز کرده بود از وی خواست تا به روی صحنه بیاید و وی چند کلامی را با حضار صحبت کند خواجه‌امیری که نفس‌زنان به روی سن آمد تنها با تشکر از لطف مردم صحبت خود را به اتمام رساند پس از آن به سرعت گروه کار خود را با جا به جایی خواننده و قرار گرفتن مصطفی نیکو به جای محمد افروز آغاز کردند. و نیکو قطعات (تک درخت)  با آهنگسازی عباس شاهپوری (خوشه‌چین) اثر روح‌الله خالقی، ساز و آواز،( ساغر) و (می‌گذرم) با آهنگسازی همایون خرم و (غزال) را بخش دوم را به پایان برد. و با درخواست دوباره حضار به احترام ایرج خواجه‌امیر قطعه (دوستی) تکرار شد و این بار دستان تماشاچیان گروه را همراهی کرد.
 
 
انتهای پیام/
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *