رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وقوع طوفان با سرعت 72 کیلومتر در هیرمند/ مراجعه 130 نفر به مراکز درمانی و اختلال تردد در مرز میلک

13:49 - 12 شهريور 1394
کد خبر: ۷۳۰۸۳
خبرگزاری میزان- فرماندار هیرمند از وقوع طوفان با سرعت 72 کیلومتر در هیرمند خبر داد و گفت: عبور و مرور رانندگان کامیون‌ها در مرز میلک با اختلال مواجه شده است و از صبح امروز نیز بیش از 130 نفر به مراکز درمانی و بیمارستان‌های منطقه مراجعه کرده‌اند.
وقوع طوفان با سرعت 72 کیلومتر در هیرمند/ مراجعه 130 نفر به مراکز درمانی و اختلال تردد در مرز میلکبه گزارش گروه اجتماعی ، محمدعلی پیری از طوفان شدید همراه گرد و خاک در شهرستان هیرمند خبر داد و گفت: این طوفان علاوه بر به وجود آورده خسارت زیاد به بخش‌های کشاورزی و باغداری، مشکلاتی را در عبور و مرور رانندگان کامیون‌ها در مرز میلک به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه امروز شدت طوفان در شهرستان هیرمند به 72 کیلومتر بر ساعت رسیده و دید افقی را تا زیر 50 کاهش داده است، اظهار کرد: از صبح امروز نیز بیش از 130 نفر به مراکز درمانی و بیمارستان‌های منطقه مراجعه کرده‌اند که از این تعداد 75 نفر مرد، 39 نفر زن و 25 نفر کودک بوده‌اند.

وی گفت: از صبح امروز بر اثر هجوم ماسه‌ بادی‌ها چند محور روستایی مسدود شد که تلاش راهداران برای بازگشایی آنها ادامه دارد.

خدمات رسانی مرز میلک به تجار و رانندگان در هر شرایطی

همچنین غلامحسین نهبندانی مدیر پایانه مرزی میلک نیز از آمادگی تمام ادارات مستقر در پایانه‌مرزی برای شرایط طوفانی خبر داد و افزود: با توجه به اهمیت کار صادرات و ترانزیت در مرز میلک این مرز در بدترین شرایط آب و هوایی منطقه هم تعطیل نبوده و به تجار و رانندگان خدمات‌رسانی می‌کند.

از سوی دیگر مصدق گودرزی‌فر کارشناس پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به این که در منطقه سیستان وزش باد شدید و گرد و خاک و در نقاط مستعد طوفان و گرد و خاک را شاهد هستیم که از بعد از ظهر به تدریج از شدت وزش باد کاسته خواهد شد، عنوان کرد: در نواحی مرکزی و نوار شرقی استان در بعد از ظهر افزایش غبار در برخی نقاط باد و گرد و خاک رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: در نواحی مرکزی و جنوبی افزایش ابر و طی سه روز آینده در برخی نقاط مرکزی و جنوبی و رگبار باران، رعد و برق و تندباد موقتی پیشبینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان بیان کرد: شدت بارش‌ها در ارتفاعات جنوب و جنوب شرق است و در برخی از این نقاط آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیرها پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: امروز و فردا در اکثر نقاط استان کاهش دما خواهیم داشت و از اواخر امشب و فردا نواحی غربی دریای عمان مواج خواهد بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *