رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

طوفان گردوخاک در شرق کشور و سیلابی شدن مسیل ها در نقاط مرکزی استان کرمان / عبور تهران از روزهای گرم

10:44 - 12 شهريور 1394
کد خبر: ۷۳۰۰۷
خبرگزاری میزان- کارشناس سازمان هواشناسی از احتمال سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی بخش های مرکزی استان کرمان و نیز طوفان گردوخاک در شرق کشور خبر داد و گفت: با عبور از نیمه شهریور و نیز ورود سامانه پرفشاری که به ریزش هوای خنک از عرض های بالاتر منجر شده می توان گفت تهران از روزهای گرم و آفتاب شدید عبور کرده است.
طوفان گردوخاک در شرق کشور و سیلابی شدن مسیل ها در نقاط مرکزی استان کرمان / عبور تهران از روزهای گرمفریبا گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان درباره وضعیت هوا در نقاط مختلف کشور عنوان کرد: در سه روز آینده در پاره ای از استان ها همانند کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس و بوشهر برای ساعات بعد از ظهر وزش باد، رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه بارش در بخش های مرکزی استان کرمان می تواند شدیدتر باشد، ادامه داد: بر این اساس احتمال سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی در این مناطق دور از انتظار نیست. توصیه می شود در این مدت از تردد در مناطق مستعد سیلاب خودداری شود.

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام این خبر که امروز در شرق کشور باد و گرد و خاک به وقوع می پیوندد، عنوان کرد: منطقه زابل با طوفان گرد و خاک مواجه است که به تدریج از شدت آن کاسته می شود.

گودرزی با بیان اینکه شرق خلیج فارس امروز مواج است، خاطرنشان کرد: روزهای جمعه و شنبه نیز خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج پیش بینی می شود.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت هوا در تهران اظهار کرد: وضعیت جوی تهران کمی ابری گاهی وزش باد پیش بینی می شود. همچنین در ساعات بعد ازظهر در ارتفاعات با رشد ابرها مواجه هستیم.

کارشناس سازمان هواشناسی بیشینه و کمینه هوای تهران را برای امروز به ترتیب 31 و 19 درجه سانتیگراد اعلام کرد و گفت: فردا جمعه 13 شهریور بیشینه و کمینه هوا درتهران به ترتیب 32 و 18 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود این در حالی است که بیشینه و کمینه هوا در تهران برای روز شنبه 14 شهریور به ترتیب 33 و 20 درجه سانتیگراد است.

کارشناس سازمان هواشناسی در پایان با اشاره به این که خنکای این روزها در تهران به دلیل این که است که ورود سامانه پرفشار به ریزش هوای خنک از عرض های بالاتر منجر شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به این که نیمه شهریور را نیز پشت سر گذاشته ایم، می توان گفت تهران از روزهای گرم و آفتاب شدید عبور کرده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *