دیدار رئیس مجلس با جامعه یهودیان ضدصهیونیست آمریکا

10:11 - 12 شهريور 1394
کد خبر: ۷۲۹۹۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان-رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سفر به نیویورک با جامعه یهودیان ضد صهیونیست آمریکا دیدار و گفتگو کرد.
دیدار رئیس مجلس با جامعه یهودیان ضدصهیونیست آمریکابه گزارش گروه سیاسی ، در این دیدار ابتدا خاخام موشه داوبک رئیس جامعه یهودیان ضد صهیونیست آمریکا از جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مهم و دارای مردمانی متدین و مهربان یاد کرد و افزود: می‌دانیم که ایران دارای مردمی متدین، متمدن، مهربان و دارای فرهنگ و تاریخ غنی است.

وی با بیان اینکه جامعه یهودیان نیویورک یک تشکیلات سیاسی نیست اظهارکرد: به دنبال تبعیت واقعی از آموزه‌های اصلی تورات و خداوند متعال هستیم و هدف ارتقای ایده های یهودیت ناب را پیگیری می کنیم.

خاخام موشه داوبک تاکیدکرد: یهودیت ناب هیچ تناسبی با صهیونیسم ندارد چرا که یهودیت بیش از سه هزار سال قدمت دارد ولی صهیونیسم تنها 150 سال پیش و بر اساس یک نقشه سیاسی به وجود آمد.


رئیس جامعه یهودیان آمریکا همچنین گفت: صهیونیسم یک جنبش سیاسی است که اهدافی را دنبال می کند که با آموزه‌های یهودیت ناب سازگاری ندارد.


وی با اشاره به اوضاع یهودیان در کشورمان تصریح کرد: بسیار خرسندیم از اینکه در ایران با انکه تعداد پیروان دین یهود زیاد نیست ولی آنها در مجلس نماینده دارند واعمال مذهبی خود را آزادانه انجام می دهند که نشان دهنده احترام مسئولان و مردم ایران به دین حضرت موسی و پیروان آن است.


وی خاطرنشان کرد :‌ تمام یهودیان جهان از توافق هسته ای اخیر حمایت می کنند و آن را در جهت صلح و ثبات جهان می دانند و فقط صهیونیست ها  با آن مخالفند.


در ادامه این دیدار لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعالیم و آیین یهود عنوان کرد: آیین مقدس یهود بر پایه خداپرستی است و در قرآن کریم نیز حضرت موسی از پیامبران دارای کتاب آسمانی و مورد احترام مسلمانان است .

وی افزود: پیروان تمام ادیان الهی از جمله یهودیان در ایران در صلح و آرامش زندگی می کنند و مناسک دینی خود را ‌آزادانه و بدون محدودیت انجام می دهند و در مجلس هم نماینده دارند.

رئیس قوه مقننه یادآورشد : صهیونیسم در یک بخشی در جهان در جهت تخریب دین یهود و تروریست ها و افراطیون به ظاهر مسلمان نیز در بخش های دیگر از منطقه خاورمیانه با اقدامات مذبوحانه خود قصد دارند چهره اسلام را مخدوش کنند.

وی با اشاره به توافق هسته ای کشورمان با 5+1 گفت: آنچه در جامعه آمریکا و برخی جاهای دیگر در جهان تبلیغ منفی می شود که این توافق خوب نیست به تحریک رژیم صهیونیستی صورت می گیرد و مردم ما می‌دانند که یهودیان جهان این توافق را در جهت صلح و آرامشی بین المللی می دانند و موضع آنها با صهیونیست ها تفاوت دارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *