بهبود سطح روابط اقتصادی اسلوونی و ایران با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌ تجاری و بازرگانی

21:15 - 11 شهريور 1394
کد خبر: ۷۲۹۷۷
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان - روسای مجالس ایران و اسلوونی در حاشیه چهارمین اجلاس روسای مجالس جهان در نیویورک، بر گسترش روابط اقتصادی و سیاسی دو کشور تاکید کردند.
به گزارش گروه سیاسی ، رئیس مجلس شورای اسلامی که برای شرکت در اجلاس روسای مجالس کشورهای جهان در نیویورک به سر می‌برد، با رئیس مجلس اسلوونی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار میلان برگلز رئیس مجلس اسلوونی ضمن استقبال از موافقت هسته‌ای ایران و 1+5 نسبت به اجرای این توافقنامه اظهار امیدواری کرد.

علی لاریجانی نیز ضمن تشکر از حسن نظر کشور اسلوونی نسبت به مذاکرات هسته‌ای ایران و غرب، تاکید کرد: ‌ایران از ابتدا بر حل مسئله ‌هسته‌ای از راه مذاکرات تاکید داشت و گفتگو را تنها راه‌حل این مسئله می‌دانست.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ایران خواستار توسعه روابط اقتصادی و سیاسی با کشور اسلوونی است.

علی لاریجانی همچنین با تاکید بر آمادگی ایران برای استفاده از ظرفیت‌های تجاری و توانمندی بازرگانان ایرانی نسبت به بهبود سطح روابط اقتصادی دو کشور ابراز امیدواری کرد و از گسترش روابط پارلمانی استقبال کرد.

در ادامه میلان برگلز رئیس پارلمان اسلوونی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های پارلمان این کشور به سفر هیات پارلمانی اسلونی به ایران اشاره و خواستار سفر لاریجانی به این کشور شد.

رئیس پارلمان اسلوونی همچنین از توسعه روابط تجاری و بازرگانی بین دو کشور و گفت‌وگو و سفر تجار و بازرگانان دو کشور و بررسی زمینه‌های همکاری بیشتر استقبال کرد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *