نقش عمان در مذاکرات یمن بسیار مثبت است/نقش‌آفرینی مثبت عمان در حل بحران سوریه

14:31 - 11 شهريور 1394
کد خبر: ۷۲۸۶۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان-رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نقش عمان در منطقه به ویژه در مذاکرات یمن بسیار مثبت است گفت: مسئله سوریه فقط با اراده مردم این کشور و از طریق دموکراتیک حل می شود.
نقش عمان در مذاکرات یمن  بسیار مثبت است/نقش‌آفرینی مثبت عمان در حل بحران سوریهبه گزارش گروه سیاسی ، علی لاریجانی در حاشیه چهارمین اجلاس روسای مجالس جهان در نیویورک در دیدار با رئیس مجلس عمان کار نظامی را در سوریه بی نتیجه خواند و گفت: مسئله سوریه به جایی رسیده است که باید یک راه حل سیاسی شرایط را تغییر دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی نقش آفرینی عمان را در حل بحران  سوریه مثبت ارزیابی کرد و گفت: مسئله سوریه فقط با اراده مردم این کشور و از طریق دموکراتیک حل می شود.

وی افزود: همه گروه های سیاسی به استثنای تروریست ها و گروه های افراطی می توانند در آینده سوریه نقش داشته باشند.

لاریجانی دولت وحدت ملی را راه حل بحران یمن دانست و گفت: نقش عمان در منطقه به ویژه در مذاکرات یمن  بسیار مثبت است.

خالد بن حلال بن ناصرالمعلولی: گفتگوهای سیاسی تنها راه حل حفظ منافع ملت ها/ ضرورت تقویت مناسبات اقتصادی بین ایران و عمان

رئیس مجلس عمان هم  در این دیدار با بیان اینکه  راه های نظامی تا کنون جز کشتار، آوارگی و تخریب تاسیسات زیر بنایی نتیجه دیگری نداشته است گفت: معتقدیم  گفتگوهای طرف های سیاسی تنها راه حل حفظ منافع ملت هاست.

شیخ خالد بن حلال بن ناصرالمعلولی روابط ایران و عمان را در بالاترین سطح دانست وافزود: این سطح از روابط زمینه را برای تقویت مناسبات اقتصادی فراهم کرده است.

گفتنی است چهارمین دور اجلاس رؤسای مجلس عضو اتحادیه بین المجالس جهان از نهم تا یازدهم شهریور با حضور 133 کشور با موضوع «صلح، دموکراسی و توسعه از نگاه مجلس» در مقر اصلی سازمان ملل در نیویورک برگزار می‌شود.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *