جرايم مرتبط با مواد مخدر، سرقت و فضای مجازی بيشترين فراوانی را دارد

13:53 - 11 شهريور 1394
کد خبر: ۷۲۸۳۹
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان- قائم مقام معاون پيشگيري از وقوع جرم قوه قضائيه با بیان اینکه جرايم مرتبط با مواد مخدر، سرقت و فضای مجازی بيشترين فراوانی را دارد، گفت: در حوزه آسيب‌های اجتماعی نيز مباحث مربوط به خانواده و طلاق بيشترين فراوانی را دارد.
جرايم مرتبط با مواد مخدر، سرقت و فضاي مجازي بيشترين فراواني را داردبه گزارش گروه حقوقی و قضایی میزان به نقل از معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه «مهدی امیری اصفهانی» در حاشيه اولين کارگاه ملي تربيت مدرس پيشگيري رشد مدار در دادگستري خراسان رضوی اظهار کرد: يکي از سياست‌هاي برنامه ششم که از سوی مقام معظم رهبري ابلاغ شده است تحکيم بنيان خانواده و کاهش نرخ طلاق است که در احکام قانون برنامه ششم بايد به آن پرداخته شود.

وي افزود: در قوه قضاييه نيز حساسيت ويژه اي نسبت به اين موضوع وجود دارد و برنامه اي براي آن داريم و تلاش ما اين است که نهادها و تشکل هايي را که از قبل ايجاد شده است پيوند بزنيم و منسجم و تقويت کنيم وبا گسترش دامنه فعاليت اين نهاد ها، از ظرفيت هاي غير قضايي براي تحکيم بنيان خانواده استفاده کنيم.

اميري اصفهاني درباره احيای دوباره برنامه جامع خانواده پايدار در استان گفت: اين موضوع را دنبال مي کنيم و جلسه اي درباره اين موضوع در دادگستري خراسان رضوي گذاشته اند تا سابقه طرح را بررسي و آن را احيا کنيم.

وي درباره مجازات هاي جايگزين و استفاده آزمايشي از دستبند و پابند الکترونيکي براي زندانيان خراسان رضوي اظهار کرد: مجازات هاي جايگزين يک سياست کلي است و استفاده از دستبند و پابند الکترونيکي نيز ابزار آن است.

قائم مقام معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم قوه قضاييه درباره روند وقوع جرايم در کشور گفت: آمارها و گزارش هايي که به قوه قضاييه ارسال مي شود بر افزايش روند وقوع جرم دلالت دارد و در سال جاري همه ظرفيت هاي کشور را با مشارکت مردم بسيج مي کنيم تا چند جرم و آسيب که برساير آسيب ها اثر گذار است در اولويت قرار گيرد و تا پايان سال شاخص اين جرايم کاهش يابد.

اميري افزود:جرايم مرتبط با مواد مخدر،سرقت و فضاي مجازي بيشترين فراواني را دارد و درحوزه آسيب هاي اجتماعي نيز مباحث مربوط به خانواده و طلاق بيشترين فراواني را دارد.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *