مردم نمی‌توانند هزینه سوءمدیریت در صنعت خودروسازی را بپردازند/ انتقاد از اظهار نظر "نعمت زاده"

11:44 - 11 شهريور 1394
کد خبر: ۷۲۷۵۱
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان-عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مردم نمی‌توانند هزینه سوءمدیریت در صنعت خودروسازی را بپردازند، گفت: وزیر صنعت باید بر ضرورت رعایت استانداردها از سوی خودروسازان تاکید کند ضمن اینکه رویکرد اقتصاد مقاومتی افزایش تولیدات داخلی همراه با اصلاح قیمت و ارتقای کیفیت محصولات است.
ایرج ندیمی عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی میزان درمورد اظهارنظر وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر خائن خواندن افرادی که اقدام به راه‌اندازی کمپینی برای نخریدن خودروی داخلی کرده‌اند، افزود: اگر معنای راه‌اندازی کمپین مذکور این باشد که قیمت‌ها کاهش یابد، این اقدام آنها قابل دفاع است اما اگر معنای آن تبلیغات برای نخریدن خودروی داخلی و افزایش واردات خودرو باشد، غیر قابل قبول است بنابراین قبل از هرگونه قضاوتی باید اهداف و شناسنامه افرادی که این کمپین را راه‌اندازی کرده‌اند، مشخص شود.

وی در مورد اظهارنظر وزیر صنعت در مورد این کمپین تاکید کرد: اگر منظور وزیر افزایش تولیدات داخلی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باشد این نظر هم قابل دفاع است اما نکته دیگری که در اینجا حائز اهمیت است این بوده که ما نباید به هر قیمتی از قبیل افزایش قیمت و کاهش کیفیت خودروهای تولید داخل، مردم را مجبور به خرید کنیم.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: ما از تولیدکنندگان داخلی انتظار داریم که قیمت‌ها را اصلاح کنند البته نه در حدی که کمپین راه‌اندازی شده انتظار دارند ولی آنها می‌توانند به راحتی قیمت هر خودرو تولید داخل را ده میلیون کاهش دهند یا اینکه با پرداخت وام، پاداش و تامین نقش رباتیک و مکانیزه نقایص موجود را برطرف کرده و قدرت خرید را افزایش دهند.

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس تصریح کرد: وزیر صنعت باید کیفیت خودروها را متناسب با ادعای خود درمورد این کمپین ارتقا دهد و بر ضرورت رعایت استانداردها از سوی خودروسازان تاکید کند و زمینه را برای رقابت در بازار خودرو فراهم سازد چراکه مردم نمی‌توانند هزینه سوءمدیریت در صنعت خودروسازی را بپردازند.

ندیمی خاطرنشان کرد: البته این صحبت وزیر نباید سوءتعبیر شده و از آن غیرمردمی بودن وی برداشت شود اما باید هم اعضای این کمپین هم خودروسازان برای رفع نقایص موجود با هم به تفاهم برسند ضمن اینکه نباید فراموش کنیم که رویکرد اقتصاد مقاومتی افزایش تولیدات داخلی همراه با اصلاح قیمت و ارتقای کیفیت محصولات است.

لازم به ذکر است وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص راه‌اندازی «کمپین خودروی داخلی نخریم»، گفت: این یک خیانت است که کمپینی برعلیه تولید داخلی راه بیندازیم، چرا که این موضوع یک بی‌انصافی بر علیه خودروسازان داخلی بوده است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *