نتیجه ائتلاف برای مبارزه با مواد مخدر در افغانستان افزایش 40 برابری تولید آن بود/ دسوزا: انگلیس به توسعه روابط پارلمانی با ایران علاقه‌مند است

8:35 - 11 شهريور 1394
کد خبر: ۷۲۶۲۷
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان-رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس مجلس اعیان انگلیس ضمن انتقاد از نحوه مبارزه قدرتهای جهانی با موادمخدر گفت: مواد مخدر منبع درآمد تروریست ها در افغانستان است
به گزارش گروه سیاسی ، علی لاریجانی در حاشیه اجلاس روسای مجالس جهان در نیویورک در دیدار با رئیس مجلس اعیان انگلیس با تاکید بر اینکه مبارزه با تروریسم مشارکت و همکاری همگانی را می طلبد اظهارکرد: جریان تروریستی و افراط گری محدود به منطقه نیست و می تواند برای همه خطرناک باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی نتیجه ائتلاف برای مبارزه با مواد مخدر در افغانستان را افزایش 40 برابری تولید آن دانست و افزود: مواد مخدر منبع درآمد تروریست ها در افغانستان است و اراده بین المللی برای مبارزه با آن وجود ندارد.

 لاریجانی یادآورشد: ما سالها مسئولیت مبارزه با مواد مخدر را به تنهایی بر عهده داشتیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اولویت در همکاریهای اقتصادی را انتقال فناوری دانست و افزود : بازار 80 میلیون نفری و منابع عظیم نفت و گاز فرصت مناسبی را برای سرمایه گذاری در ایران فراهم کرده است.

 رئیس مجلس اعیان انگلیس: بازگشایی سفارت انگلیس در تهران به رفع تنش ها کمک می‌کند

رئیس مجلس اعیان انگلیس هم در این دیدار خواستار انتقال فناوری از ایران شد و گفت : بازگشایی سفارت انگلیس در تهران به رفع تنش‌ها کمک می کند و می تواند آغاز فصل جدیدی در روابط دو کشور باشد.

بارونس دسوزا با اشاره به اینکه انگلستان علاقمند به توسعه روابط پارلمانی با ایران است توسعه همکاریهای پژوهشی مجالس دو کشور را خواستار شد.

گفتنی است چهارمین دور اجلاس رؤسای مجلس عضو اتحادیه بین المجالس جهان از نهم تا یازدهم شهریور با حضور 133 کشور با موضوع «صلح، دموکراسی و توسعه از نگاه مجلس» در مقر اصلی سازمان ملل در نیویورک برگزار می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *