احکام دادگاه‌ها باید اقناع کننده باشد

21:30 - 10 شهريور 1394
کد خبر: ۷۲۵۶۲
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان - موسوی با بیان اینکه احکام صادره در دادگاه‌ها باید موجبات اقناع در جامعه را فراهم کند بر رعایت حق و حقوق شهروندان و پرهیز از هرگونه افراط و تفریط تأکید کرد.
احکام دادگاه‌ها باید اقناع کننده باشدبه گزارش گروه حقوقی و قضایی میزان به نقل از روابط عمومی دادگستری چهارمحال بختیاری سید عبدالله موسوی در نشست اعضای شورای معاونین دادگستری این استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر رعایت نظم و انضباط در یک مجموعه را موجب ارتقاء بهره وری و پیشبرد بهتر امور دانست.

وی نظارت مدیران بر زیرمجموعه خود و ارزشیابی دوره ای از نحوه فعالیت کارکنان را یکی از اصول مهم موفقیت یک سازمان برشمرد و خاطرنشان کرد: فعالیتها و نحوه انجام امور توسط ما و همکارانمان از سوی مردم مورد قضاوت قرار خواهد گرفت و همه ما باید پاسخگوی رفتار و اعمال خود نزد مردم و در پیشگاه خداوند باشیم. 

 موسوی در خصوص نحوه رسیدگی به پرونده‌ها در محاکم قضایی و چگونگی اجرای احکام اظهارداشت: هرچند که در مقوله اجرای احکام رتبه سوم را در کشور دارا هستیم اما این موضوع نباید باعث شود تا تلاش و همت ما در خدمتگزاری به مردم و حل مسائل و مشکلات آنها افزایش نیابد.

وی تصریح کرد: دقت و تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها و مختومه نمودن آنها باید در همه محاکم مورد توجه قرار گیرد.

لازم به ذکر است در این نشست مشکلات حوزه های قضایی و شوراهای حل اختلاف استان مطرح و درخصوص امور اجرای احکام و یکسان سازی مرخصی زندانیان و اعطای آزادی مشروط به آنها بحث و تبادل نظر شد. همچنین دستورالعمل تعرفه خدمات قضایی مورد بررسی و کارگروهی جهت بررسی مشکلات اجرایی قانون جدید آئین دادرسی کیفری تعیین شدند. 

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *