سلامت نظام اداری مهمترین رویکرد در حوزه پیشگیری از وقوع جرم است

8:52 - 11 شهريور 1394
کد خبر: ۷۲۵۲۱
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان - امیری اصفهانی با بیان اینکه تشکیل 15 میلیون پرونده طی سال گذشته در دستگاه قضایی تنها بخشی از ناهنجاری‌های موجود در جامعه است، گفت: سلامت نظام اداری مهمترین رویکرد در حوزه پیشگیری از وقوع جرم است.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی میزان به نقل از معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، «مهدی امیری اصفهانی» در اولین کارگاه ملی تربیت مدرس پیشگیری رشد مدار در مشهد اظهار کرد: در نظام اداری ناسالم امکان ایفای وظیفه میسر نیست و تنها در سلامت کامل است که اهداف نظام اسلامی به درستی محقق می شود.

وی گفت: یکی از پایه های اصلی تحقق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در جامعه کرامت انسانی می باشد و بر این اساس توجه وی‍ژه ای به این موضوع شده است. 

امیری اصفهانی با بیان اینکه باید توسط نهادهای مختلف محیط های مناسبی برای رشد فضایل اخلاقی و مبارزه با فساد در جامعه تشکیل شود اظهار کرد: دولت در نظام اسلامی باید از ساز و کار مناسب برخوردار باشد و محیط سالمی را برای کسب و کار فراهم کند.

وی گفت: در این زمینه الگوی محض نظری بدون توجه به واقعیت های موجود جامعه الگویی مناسب نیست و باید برای یک الگوی مناسب تمام جوانب را مد نظر قرار دهیم.

قائم مقام معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه افزود: نباید تنها از منظر کیفری به این موضوع نگاه کنیم بلکه هر عاملی که موجب انحراف از ارزشهای اصیل می شود مخل سلامت است. 

امیری اصفهانی ادامه داد: تا 25 سال آینده جمعیت کشور جوان است و باید برنامه ریزی گسترده ای برای این زمان انجام شود. 

وی خاطر نشان کرد: تربیت یک نقطه ثابت نیست بلکه فرآیند است و در این زمینه پیشگیری قطعا می تواند نتایج بهتری را به همراه داشته باشد. 

امیری اصفهانی ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی تنها بر اساس مقابله با جرم عمل کرده و مقررات سنگین تری را وضع کرده ایم که نتوانسته ایم نتایج مناسبی را به دست آوریم. 

قائم مقام معاونت اجتماعی و امور پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: در سال 1391 حدود 13 میلیون، در سال 1392 حدود 14 میلیون و در سال گذشته 15 میلیون پرونده در قوه قضاییه تشکیل شده که این آمار تنها بخشی از ناهنجاری های موجود در جامعه است زیرا تعداد بسیاری از ناهنجاری ها به دستگاه قضایی گزارش نمی شود. 

وی با بیان اینکه در حوزه پیشگیری از جرم پیشگیری های رشد مدار نقش بسیار مهم و اساسی را ایفا می کنند اظهار کرد: طبق آمار بین المللی یک دلار سرمایه گذاری در حوزه پیشگیری از جرم با 11 دلار در هزینه دادرسی برابری می کند. 

امیری اصفهانی افزود: در پیشگیری رشد مدار فقط "خطر محور" بودن و مخاطب آسیب دیده را نباید مورد توجه قرار داد بلکه باید تمام شرایط و جوانب را بررسی کرد.

نخستین دوره سه روزه کارگاه ملی تربیت مدرس پیشگیری رشد مدار با حضور تعدادی از کارشناسان آموزش و مشاوره خانواده آموزش و پرورش کشور در مشهد در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *