ضرورت مبارزه فرامنطقه‌ای با تروریسم/ همکاری ایتالیا برای انتقال فناوری در صنعت نفت و گاز ایران

10:01 - 10 شهريور 1394
کد خبر: ۷۲۳۰۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان- رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان با رئیس مجلس ایتالیا دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش گروه سیاسی ، علی لاریجانی رئیس قوه مقننه کشورمان طی دیدار با رئیس مجلس ایتالیا با استقبال از توسعه روابط دوجانبه در زمینه‌های اقتصادی اظهارکرد: معتقدیم ادامه همکاری اقتصادی باید با انتقال فناوری صورت گیرد و با این رویکرد، آماده گسترش همکاری ها هستیم.


وی همچنین، در این زمینه سرمایه گذاری در بخش نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع را از جمله زمینه های همکاری ایران و ایتالیا خواند.


لاریجانی با اشره به روابط تاریخی بین ایران و ایتالیا تصریح کرد: ایران و ایتالیا با تکیه بر مشترکات تاریخی خود می‌توانند در همه زمینه‌ها به ویژه اقتصادی و نیز مبارزه با تروریسم همکاری کنند.


رئیس نهاد قانونگذاری کشور با تاکید بر اینکه مبارزه با تروریسم را موضوعی جهانی و مربوط به همه کشورها است، یادآورشد: باید با معضل تروریسم برخوردی راهبردی و فرامنطقه‌ای شود.


رئیس مجلس سنای ایتالیا نیز در این دیدار بازگشت کشورش به جایگاه شریک نخست تجاری ایران در اروپا را خواستار شد و افزود: توافق هسته‌ای فرصتی بزرگ در مسیر بهبود روابط ایران و اتحادیه اروپاست.


پیه رو گراسو نقش ایران را در منطقه و خاورمیانه کلیدی خواند و تصریح کرد: مبارزه ایران با گروه های تروریستی به ویژه داعش، قابل قدردانی است و دو کشور همکاری‌های خوبی در زمینه‌های مقابله با جرائم سازمان یافته و قاچاق مواد مخدر دارند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *