رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ائتلاف ضد داعش، در عمل موجب جری‌تر شدن این گروهک شده است

10:29 - 10 شهريور 1394
کد خبر: ۷۲۲۹۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان-علی لاریجانی که برای شرکت در چهارمین اجلاس روسای مجالس جهان، به نیویورک سفر کرده است، عصر دوشنبه 9 شهریورماه با دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار کرد.
به گزارش گروه سیاسی میزان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی طی دیدار با بان کی مون با اشاره به حضور تروریست‌ها در عراق، سوریه و یمن، اظهارکرد: ائتلاف ضد داعش، در عمل موجب جری‌تر شدن این گروهک شده است و کشورهای قدرتمند نتوانسته‌اند در مبارزه با داعش، هیچ اقدام قابل توجهی انجام دهند.


وی با یادآوری خطر ناشی از  تداوم جنگ در یمن تصریح کرد: این جنگ می‌تواند مشکلات فراوانی را در منطقه ایجاد کند.


لاریجانی با تاکید بر نقش سازمان ملل در حل بحران یمن، توقف جنگ و آغاز گفتگو برای تشکیل دولت وحدت ملی را تنها راه حل دانست و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک در جهت تحقق این مهم را اعلام کرد.

رئیس نهاد قانونگذاری کشور در مورد وضعیت سوریه تاکیدکرد: باید مراقب بود تا مدیریت صحنه بحران در سوریه به دست تروریست‌ها نیفتد.


وی در مورد نتایج مذاکرات هسته ای بعد از دوازده سال یادآورشد: البته این توافق اکنون در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است.


دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در اجلاس چهارم روسای مجالس جهان، ایفای نقش فعال تر ایران در مسائل منطقه ای و جهانی را خواستار شد.


بان کی مون ضمن اعلام موافقت با ارزیابی لاریجانی از وضع داعش در منطقه، نقش ایران در مبارزه با تروریسم را سازنده خواند و گفت: ایران و سازمان ملل می توانند در مبارزه با تروریسم و افراط گرائی، بیشتر همکاری کنند.


وی به بحران و جنگ در یمن نیز اشاره کرد و گفت: اوضاع انسانی در یمن بسیار وخیم است و هشتاد درصد از مردم این کشور یعنی بیست و یک میلیون نفر نیازمند کمک فوری هستند.


دبیرکل سازمان ملل متحد نقش فعال ایران در حل بحران یمن را نیز خواستار شد.


بان کی مون همچنین توافق هسته ای را دستاوردی بزرگ برای ایران و سازمان ملل خواند و از سفرش به تهران در آینده نزدیک خبر داد.


انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *