دموکراسی،صلح و توسعه پایدار سه موضوع اصلی چهارمین اجلاس روسای مجالس/ نقش مثبت آلمان‌ها در مذاکرات هسته‌ای

8:45 - 08 شهريور 1394
کد خبر: ۷۱۵۴۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان-رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد گفت وگوی تلفنی خود با اشتاین مایر گفت: در مسائل مختلف، چه هسته‌ای و چه مسائل دیگر ما گفتگو‌های سازنده‌ای داشته‌ایم و نقش آفرینی آلمانها را مثبت می‌بینیم.
نقش‌آفرینی آلمان‌ها در موضوع هسته‌ای را مثبت می‌بینیم/ دموکراسی،صلح و توسعه پایدار سه موضوع اصلی چهارمین اجلاس روسای مجالسبه گزارش گروه سیاسی ، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در بدو ورود به نیویورک با اشاره به اینکه مردم جهان بطور طبیعی این سه موضوع را می پسندند، اظهارکرد: اما اینکه در پناه دموکراسی ما به یک صلح پایدار و توسعه پایدار رسیدیم یا نه جای بحث دارد که چرا از درون این همه بحثهای نظری ما به یک نظم واقعی در میدان عمل نمی رسیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: بین‌المجالس که یک نهاد متشکل از پارلمانهای کشورهای جهان است یک سابقه تاریخی نسبتا طولانی دارد و هرازچند وقتی هم در سازمان ملل جلسه اش را تشکیل می دهد.

وی تاکیدکرد: هدف اصلی از برگزاری اجلاس روسای مجالس جهان این است که این نهاد و این سازمان که مربوط به پارلمانهای جهان است و سازمان ملل که نهادی مربوط به دولتهاست یک ارتباط روشنتر و نزدیکتری برقرار کند.

لاریجانی تصریح کرد:موضوع این اجلاس با توجه به شرایطی که کشورهای مختلف بخصوص در منطقه ما دارند معلوم است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ملاقات با روسای مجالس دیگر کشورها را از برنامه های جانبی چهارمین اجلاس روسای مجالس جهان اعلام کرد و افزود:در این دیدارها روابط دوجانبه و توسعه کشور در مسیر سرمایه گذاری های مشترک و همچنین مسائل منطقه ای و بین المللی مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت.
 
همچنین، لاریجانی در ادامه گفت: در مسیر سفر به نیویورک توقفی در آلمان داشتیم که در این فاصله آقای اشتاین مایر در تماس تلفنی درباره روابط دو جانبه و مسائل منطقه‌ای صحبت کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر خارجه آلمان بزودی به ایران سفر خواهد کرد و در این سفر بحثهای مهمی که وجود دارد مطرح خواهد شد.

لاریجانی به روابط عمیق اقتصادی ایران و آلمان از گذشته‌های دور اشاره کرد و تاکید کرد: در مسائل مختلف، چه هسته‌ای و چه مسائل دیگر ما گفتگو‌های سازنده‌ای داشته‌ایم و نقش آفرینی آلمانها را مثبت می بینیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *