رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تصویب لایحه شوراهای حل اختلاف افق تازه‌ای برای این شورا ترسیم می‌کند

17:40 - 07 شهريور 1394
کد خبر: ۷۱۴۸۷
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان - دریانی با بیان اینکه با تصویب لایحه شوراهای حل اختلاف در مجلس شورای اسلامی، افق تازه‌ای در پیش روی شوراهای حل اختلاف ترسیم می‌شود، گفت: تصویب این لایحه بسیاری از مشکلات موجود را برطرف خواهد کرد.
به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی میزان، عباسعلی دریانی رئیس شورای حل اختلاف استان تهران در جریان بازدید حسین طلا و بیژن نوباوه 2 تن از نمایندگان استان تهران از شعب 12 و 13 شورای حل اختلاف تهران گفت: مشکلات شوراهای حل اختلاف نرم افزاری و سخت افزاری است که برای رفع آن نیازمند اهتمام مجلس هستیم.

وی با بیان اینکه امروز بازدید خوبی صورت گرفت، ادامه داد: در این بازدید دو موضوع مطرح شد، که یکی از آن‌ها مربوط به لایحه شوراهای حل اختلاف بود که در حال حاضر در مجلس مطرح و در کمیسون قضایی به تصویب رسیده است.

دریانی افزود: نمایندگان قول مساعد دادند که پیگیری های لازم در این رابطه از سوی مجلس صورت گرفته و این لایحه در اولویت، لایحه های موجود در مجلس قرار گیرد.

رئیس شورای حل اختلاف استان تهران تصریح کرد: همچنین مقرر شد نمایندگان با کمک قوه قضائیه در این خصوص به نقطه مطلوبی برسند تا بتوانیم با تصویب لایحه شوراهای حل اختلاف افق جدیدی از نظر جایگاه مالی، ساختاری و نوع صلاحیتهای رسیدگی را ترسیم کنیم.

دریانی افزود:‌ در حال حاضر 3 هزار و 300 همکار در شورای حل اختلاف استان تهران مشغول به کار هستند و مردم از روند رسیدگی آنان رضایت دارند.

وی در پایان گفت: در شوراهای حل اختلاف سطح کشور مشکلاتی وجود دارد و همه منتظر هستند تا این لایحه به نقطه مطلوب برسد؛ زیرا در 12 سالی که از عمر شورای حل اختلاف می‌گذرد تنها یک سال است که بیمه کارمندان برای آنها در نظر گرفته شده است.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *