200 هزار شیء تاریخی در زیرزمین موزه ملی خاک می‌خورد

16:43 - 07 شهريور 1394
کد خبر: ۷۱۴۶۶
خبرگزاری میزان- رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با ابراز تاسف از این که 200 هزار شیء در 25 مخزن موزه ملی در حال خاک خوردن است، از تبدیل زیرزمین این مکان به موزه تا دهه فجر خبر داد.
200 هزار شیء تاریخی در زیرزمین موزه ملی در حال خاک خوردن است/ افزایش فضای نمایش آثار تا دهه فجربه گزارش گروه اجتماعی ، مسعود سلطانی‌فر امروز در مراسم افتتاح طبقه دوم موزه ایران باستان و موزه دوران اسلامی که با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور در محل موزه ملی ایران برگزار شد، با بیان اینکه تمام انباری‌های موزه ملی باید به موزه تبدیل شود، افزود: فضای موزه باید به قدری گسترش یابد که یک گردشگر خارجی نتواند در عرض یک ساعت تمام آن را ببیند.

معاون رئیس جمهور با بیان این که تنها در بازدید یک روزه از مخازن موزه ملی شاهد 25 مخزن با 200 هزار شیء بودم، عنوان کرد: این در حالی است که این اشیاء در مخازن بدون این که به نمایش گذاشته شوند خاک می‌خورد.

سلطانی‌فر افزود: در حال حاضر فضای موزه چهار برابر گذشته شده است. امروز طبقه دوم موزه ایران باستان که بعد از انقلاب به منظور ساماندهی بسته شده بود و موزه دوران اسلامی نیز بعد از گذشته 9 سال افتتاح شد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: طبقه زیرزمین موزه ملی ایران نیز که در حال حاضر انبار است تا دهه فجر به عنوان موزه افتتاح می‌شود.

سلطانی درباره ساختمان کنار موزه ملی گفت: این ساختمان مربوط به کتابخانه ملی است و طی مذاکرات صورت گرفته تخلیه و تبدیل به موزه می‌شود.

برگزاری دادگاه الواح هخامنشی

وی آخرین پرونده برای بازگشت اشیای تاریخی از خارج از کشور را بازگشت الواح هخامنشی اعلام کرد و گفت: این پرونده به جاهای خوبی رسیده است و به‌زودی دادگاه آن برگزار خواهد شد.

معاون رئیس‌جمهور درباره احتمال وقوع زلزله و خسارات احتمالی در موزه ملی ایران نیز گفت: گروه‌های مهندسان مشاور این موضوع را بررسی کرده‌اند و نگرانی وجود ندارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *