آزادی 75 زندانی در استان فارس / برخی خیرین از کمک به زندانیان واهمه دارند

13:59 - 21 تير 1393
کد خبر: ۷۱۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
گروه حقوقی قضایی خبرگزاری میزان؛ مدیر عامل ستاد دیه استان فارس گفت: متاسفانه در بحث آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و مالی فرهنگ‌سازی مناسب انجام نشده است.


گروه حقوقی قضایی ؛ مدیر عامل ستاد دیه استان فارس گفت: متاسفانه در بحث آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و مالی فرهنگ‌سازی مناسب انجام نشده است.


سید رضا اسکندری در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی ؛ گفت: بسیاری از خیران از کمک به این افراد واهمه دارند، درصورتی که رسانه‌ها به ویژه صدا وسیما در این زمینه می توانند بسیار تاثیرگذار باشند.

وی ادامه داد: 832 زندانی جرایم غیرعمد با بدهی 1800 میلیارد ریال در انتظار کمک های خیران هستند که امیدواریم با گلریزان 400 نفر از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگردند.

مدیرعامل ستاد دیه استان فارس از برگزاری جشن گلریزان در 14 شهرستان این استان خبرداد و گفت: همزمان با سالروز تولد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد به طور همزمان برگزار می شود و از 1200 نفر از خیران برای شرکت در این برنامه دعوت شده است.

مدیرعامل ستاد دیه استان فارس با اشاره عملکرد این ستاد در یکسال گذشته خاطرنشان ساخت: در سال 92 در کل 653 نفر توسط این ستاد از زندان آزاد شده اند که 352 نفر به جرم مالی و 301 نفر به جرم دیه بوده است.

وی تصریح کرد: جمع کل بدهی افراد بیش از 137 میلیارد تومان بوده که ستاد دیه 110 میلیارد تومان آن را از شاکیان تخفیف گرفته و استان فارس در این زمینه رتبه برتر را در کشور دارد.

اسکندری اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال 75 نفر توسط ستاد دیه فارس آزاد شدند که 69 نفر مرد و 6 نفر زن بوده‌ و 46 نفر به دلیل جرائم مالی و 29 نفر به جرم دیه بوده است.

مدیرعامل ستاد دیه استان فارس بیان کرد: ستاد دیه استان در سال گذشته رتبه برتر کشوری را در جذب اعتبارات دولتی داشته و میزان 130میلیارد ریال از ستاد دیه مرکز وجوهات دریافت کرده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *