رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اعزام 12 هزار ایرانی به حج تاکنون

21:20 - 07 شهريور 1394
کد خبر: ۷۱۳۳۳
خبرگزاری میزان: رئیس ستاد مدینه منوره با بیان اینکه تعداد زائران اعزامی به مدینه منوره به 12 هزار نفر رسیده است، گفت: در حج امسال در چهار درمانگاه مدینه، خدمات پزشکی به زائران ارائه می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ، نصرالله فرهمند در مورد خدمات به زائران ایرانی حج در مدینه منوره، مطرح کرد: برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات به زائران خانه خدا از ماه‌های گذشته انجام شده و اکنون بر اساس جدول تعیین شده به زائران در مدینه منوره خدمات ارائه می‌شود.

وی در ادامه افزود: در حوزه تغذیه زائران تنوع در برنامه غذایی زائران و میوه مصرفی زائران بیشتر از گذشته شده و بر اساس تجربه‌ای که در ارائه خدمات به زائران گروه مدینه بعد در حج گذشته داشتیم، به‌منظور رفاه حال زائران، تنوع در برنامه غذایی آنان را افزایش دادیم.

رئیس ستاد مدینه منوره، اظهار کرد: وضعیت اسکان زائران در مدینه در شرایط خوبی است و زائران در هتل‌های نزدیک حرم نبوی(ص) اسکان داده شده‌اند.

فرهمند در خصوص خدمات حمل و نقل زائران در مدینه منوره بیان کرد: برای حمل و نقل زائران و زیارت دوره آنها از اتوبوس‌های مدل 2014 سه شرکت معتبر سعودی استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه وضعیت زائران در مدینه در شرایط مطلوبی است، خاطرنشان کرد: زائران به توصیه‌هایی که در جلسات آموزشی کاروان‌ها به آنان ارائه شده توجه ویژه داشته باشند تا در آرامش کامل اعمال عبادی خود را انجام دهند.

رئیس ستاد مدینه در حج 94 به ارائه خدمات پزشکی به زائران اشاره کرد و گفت: در چهار درمانگاه شبانه‌روزی مرکز پزشکی حج و زیارت در مدینه منوره خدمات درمانی به زائران ارائه می‌شود و به‌منظور رفاه بیشتر زائران به‌دنبال آن هستیم تا با کسب مجوز از وزارت بهداشت عربستان علاوه بر درمانگاه‌های موجود، مطب‌هایی نیز در برخی هتل‌ها برای ارائه خدمات بیشتر به زائران برپا کنیم.

رئیس ستاد مدینه منوره در خاتمه بیان کرد: تا ساعت 24 روز جمعه 6 شهریور ماه جمعیت زائران ایرانی اعزامی به حج به 12 هزار نفر رسید.

گفتنی است عملیات اعزام 64 هزار زائر ایرانی حج امسال از اول شهریور ماه آغاز شده و تا 26 شهریورماه ادامه خواهد داشت که 255 پرواز حج امسال از 19 ایستگاه پروازی کشور انجام می گیرد. تا ساعت 24 جمعه ششم شهریورماه 47 پرواز از فرودگاه های کشور به مقصد مدینه منوره انجام گرفته است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *