توزیع کیسه‌های پارچه‌ای در میادین میوه و تره‌باره

13:57 - 21 تير 1393
کد خبر: ۷۱۲
خبرگزاری میزان: مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران گفت: در جهت ترویج استفاده از پاکت‌های کاغذی و کیسه‌های پارچه‌ای، تلاش شده است 7000 پاکت کاغذی و 2000 کیسه پارچه‌ای جایگزین کیسه‌های پلیمری شود.


: مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران گفت: در جهت ترویج استفاده از پاکت‌های کاغذی و کیسه‌های پارچه‌ای، هر سال در 21 تیرماه اقداماتی انجام می‌شود و تلاش شده است 7000 پاکت کاغذی و 2000 کیسه پارچه‌ای جایگزین کیسه‌های پلیمری شود.
محمد صفری در حاشیه برگزاری مراسم روز بدون نایلکس با بیان اینکه در راستای تغییر رویکرد و کاهش استفاده از نایلکس پلیمری و کم کردن آثار ناشی از آن سازمان میادین میوه و تره بار اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده است، اظهار کرد: این برنامه ها با همکاری ستاد محیط زیست شهرداری تهران و شرکت شهروند بر اساس مصوبه شورای شهر، از سال 88 اقداماتی در جهت استفاده از نایلکس‌های سازگار با محیط زیست را به صورت آزمایشی آغاز شد.

نایلکس‌های گیاهی و تجدیدپذیرئر میادین میوه و تره‌بار
وی گفت: در سال 90 تعداد میادینی که از این نایلکس‌ها استفاده می‌کردند به 15 میدان تره بار رسید و در حال حاضر تمام میدان‌های تره بار شهرداری تهران و شرکت شهروند از نایلکس‌های تولید شده بر پایه گیاهی و نایلون‌های تجدیدپذیر استفاده می‌کنند که بالغ بر 4.4 تن در سال می‌شود که نیمی از این میزان از نایلکس‌های تولید شده بر پایه گیاهی و نیمی دیگر از نایلون‌ها با افزودنی تجدیدپذیر است.
مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران تصریح کرد: با انجام فعالیت‌های فرهنگی و آموزش به شهروندان تلاش کرده‌ایم در زمینه استفاده نکردن از نایلون‌های پلاستیکی فرهنگسازی کنیم. از سوی دیگر در جهت ترویج استفاده از پاکت‌های کاغذی و کیسه‌های پارچه‌ای، هر سال در 21 تیرماه اقداماتی انجام می‌شود و تلاش شده است 7000 پاکت کاغذی و 2000 کیسه پارچه‌ای جایگزین کیسه‌های پلیمری شود.

توزیع کیسه‌های پارچه ای در شهروند

در این مراسم همچنین قدرت الله گودرزی، مدیر عامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند گفت: در چند سال گذشته کیسه‌های پارچه‌ای در اندازه‌های مختلف تهیه کردیم که در برخی از فروشگاه‌ها عرضه شد.
وی با بیان اینکه شرکت شهروند از سال 81 اقدام به توزیع لیوان یکبار مصرف کاغذی کرده است و در سال 88 نیز اقدام به عرضه ظروف یکبار مصرف تجزیه پذیر کرد، افزود: ‌اوایل سال 89 این شرکت اقدام به عرضه نایلکس‌های گیاهی و تجزیه‌پذیر کرد و در انتهای سال 90 همه نایلکس‌های پلاستیکی را از شهروند جمع‌آوری کردیم و نایلکس‌های تجزیه‌پذیر و پایه گیاهی جایگزین آنها شد.
مدیر عامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند ادامه داد: در چند سال گذشته کیسه‌های پارچه‌ای در اندازه‌های مختلف تهیه کردیم که در برخی از فروشگاه‌ها عرضه شد. همچنین به علت گران بودن این کیسه‌ها آنها را از محل درآمد خود تهیه کردیم به گونه‌ای که سال گذشته 5 میلیارد تومان هزینه نایلکس تجزیه پذیر شده است.


حدود 600 تن؛ میانگین مصرف نایلکس
گودرزی افزود: میانگین مصرف نایلکس این مجموعه در سال حدود 600 تن است که شامل 38 تا 39 میلیون عدد نایلکس در ابعاد مختلف می‌شود و با گذشت زمان هزینه تهیه این نایلکس‌ها افزایش می‌یابد البته تلاش می‌کنیم این هزینه را خودمان تقبل کنیم و کیسه‌های پارچه‌ای نیز بعضا با هزینه خود شهروند است.
وی ابراز امیدواری کرد که با تصویب اعتبار لازم در برنامه پنج ساله دوم شورای شهر و شهرداری تهران کمک کنند که به مرور کیسه‌های پارچه‌ای گسترش یابد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *