رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

فرش ایرانی به چند کشور دنیا صادرات می‌شود؟

4:00 - 06 شهريور 1394
کد خبر: ۷۱۰۰۹
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان - رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: فرش دستباف ایران که محصولی هنری و اقتصادی محسوب می شود به ۸۰ کشور از جمله آلمان و ایتالیا از قاره اروپا، لبنان و کویت و قطر از خاورمیانه، ژاپن و چین از شرق آسیا صادر می شود و همچنان نقش راهبری در بازارهای بین المللی دارد.
به گزارش ، حمید کارگر  در گفت وگویی اظهار کرد: فرش دستباف ایرانی چون عصاره تمدن انسانی و هنری تاریخی است در منظر همه جهانیان فقط به نام ایران شناخته می شود و هیچ کس توان رقابت ندارد و حتی چین هم به مشتری خوب تبدیل شده است.

وی گفت: 480 هزار قالیباف در سطح کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند و مرکز ملی فرش ایران با همکاری صندوق بیمه کارافرینی امید به جای تزریق مستقیم نقدینگی به این بخش ، با اعطای تسهیلات با نرخ 4 درصدی از پشتیبانان تولید حمایت می کند.

کارگر افزود: حداقل قیمت هر متر مربع فرش دستباف 500 هزار تومان است و حداکثر قیمت ان به ارزش های هنری مازاد بستگی دارد و تلاش می کنیم فعالان این حوزه متناسب با سلایق جهانی و مشتریان  فرش تولید کنند.

کارگر با اشاره به بیست و چهارمین نمایشگاه فرش دستباف ایران هم که در فضایی بیش از 30 هزار متر مربع شامل بیش از 700 غرفه تا هفتم شهریور در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران ادامه دارد، گفت: بازار آمریکا هم که شناخت دیرین از فرش دستباف ایران دارد، منتظر ورود این کالاهاست و تلاش می کنیم این بازار را هم در اختیار بگیریم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *