نشست فوری عدم تعهد درباره غزه/ سازمان همکارهای اسلامی جنایت صهیونیست‌ها در غزه را محکوم کرد

13:33 - 21 تير 1393
کد خبر: ۷۰۸
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان: سفیران کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی مستقر در سازمان ملل متحد، اقدام فوری شورای امنیت را برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین خواستار شدند.

: سفیران کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی مستقر در سازمان ملل متحد، اقدام فوری شورای امنیت را برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمینهای اشغالی فلسطین خواستار شدند.

به گزارش ، سفیر و سرپرست نمایندگی کشورمان در سازمان ملل همراه با دیگر شرکت کنندگان در این نشست؛ ضمن محکومیت شدید این رژیم در حمله به مردم بی دفاع فلسطین، آمادگی کشورهای متبوع خود را برای حمایت و کمک به مردم قهرمان فلسطین اعلام کردند.

غلامحسین دهقانی با اشاره به سیاستهای نژاد پرستانه، تجاوز گرانه و توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی که در طول بیش از پنج دهه ادامه یافته است، تهاجم اخیر این رژیم به غیر نظامیان و مناطق مسکونی غزه را مصداق جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت دانست.

وی ضمن استقبال از بیانیه وزرای خارجه OIC که روز 19 تیر در جده به تصویب رسید، این بیانیه را زمینه مشترکی برای همکاری های عملی میان سازمان همکاری های اسلامی و جنبش عدم تعهد و سایر تشکیلات بین المللی برای توقف جنایات صهیونیست ها دانست.

در این نشست کشورهای اندونزی و مراکش کمکهای مالی خود را به مردم غزه اعلام کردند و از دیگر کشورها نیز خواسته شد در این شرایط دشوار به یاری مردم فلسطین بشتابند.

نشست جنبش عدم تعهد درباره جنایات صهیونیست‌ها در غزه

نمایندگی کشورمان در سازمان ملل با فراخوان اعضای جنبش عدم تعهد، درباره جنایات گسترده صهیونیست ها در اراضی اشغالی فلسطینی و به ویژه نوار غزه، نشست فوق العاده جنبش عدم تعهد را برای رسیدگی به این جنایات برگزار کرد.

در این نشست سفیر و سرپرست نمایندگی کشورمان در سازمان ملل در جایگاه رئیس جلسه، جنایات آشکار رژیم صهیونیستی برضد مردم فلسطین را نقض فاحش حقوق بین الملل از جمله حقوق بین الملل انساندوستانه و حقوق بشر مردم فلسطین دانست.

غلامحسین دهقانی توجه شورای امنیت را به مسئولیتهای خود برای جلوگیری از تجاوز و توقف جنایات جاری خواستار شد.

در این نشست همچنین ریاض منصور، نماینده ناظر فلسطین در گزارشی، حاضران را در جریان تحولات در عرصه درگیری ها و نیز آخرین تحولات سیاسی در مقر سازمان ملل قرار داد. ریاض منصور حمایت همه اعضای جنبش عدم تعهد ازپیش نویس اتحادیه عرب را خواستار شد.

سپس 20 عضو جنبش غیرمتعهدها در سخنانی ضمن ابراز همبستگی با مردم فلسطین و محکوم کردن جنایات اسرائیل، از شورای امنیت خواستند به مسئولیتهای خود در قبال بحران جاری عمل کند و ضمن محکوم کردن تجاوز، متجاوز را به توقف حملاتش وادار کند.

در بیانیه پایانی نشست، سفرای عدم تعهد اقدامات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و اقدام فوری شورای امنیت را برای توقف جنایات این رژیم در سرزمینهای اشغالی خواستار شدند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *