پرونده حادثه ممسنی با صلح و سازش مختومه شد

14:54 - 03 شهريور 1394
کد خبر: ۷۰۳۷۳
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان - رئیس کل دادگستری استان فارس از صلح و سازش در پرونده پزشک ممسنی خبرداد و گفت: این پرونده با اعلام رضایت خانم پزشک و بازپرس شاکی مختومه شده است.
«علی القاصی» در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی میزان درباره آخرین وضعیت پرونده پزشک ممسنی اظهارکرد: در این پرونده، شکایت‌ متقابل از سوی پزشک از بازپرس و بازپرس از خانم پزشک صورت گرفته بود که با مصالحه خاتمه یافت.

وی گفت: هم خانم پزشک و هم بازپرس شاکی از شکایت‌هایشان صرف نظر و اعلام رضایت و گذشت کردند و این پرونده با صلح و سازش مختومه شد.

در روز چهارم مردادماه یکی از پزشکان بیمارستان نورآباد ممسنی که در این مرکز درمانی به وضعیت فردی که در یک نزاع خانوادگی بر اثر اصابت ضربات چاقو مجروح شده بود، رسیدگی می کرد. در همین حال بازپرس پرونده این نزاع خانوادگی برای پیگیری این موضوع به بیمارستان مراجعه کرد که منجر به درگیری لفظی و انتقال پزشک به دادسرا شد.

برخی سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مدعی شدند یک پزشک خانم در شهرستان ممسنی استان فارس به دلیل معالجه نکردن یکی از بستگان بازپرس دادسرای شهرستان، بازداشت شد.

به دنبال انتشار این خبر، حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژیه سخنگوی قوه قضائیه در خصوص حواشی به وجود آمده در این خصوص اظهار کرد: در چهارم مرداد ماه مردی با ضربات چاقو به قتل رسید و همسر آن مرد نیز با ضربات چاقو به شدت مجروح شد و این خانم به بیمارستان انتقال یافت. طبق روال طبیعی مأموران انتظامی موضوع قتل و جراحت را به دادسرا منتقل کردند و بلافاصله بازپرس پرونده که اتفاقاً نزدیک آن محل بود به محل قتل مراجعه کرد و از جسد و محل، معاینات لازم صورت گرفت.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: به طور طبیعی برای کسب اطلاعات بیشتر به سراغ خانم مجروح رفتند تا بازپرس بتواند سوالاتی از این خانم مطرح کند اما ظاهراً به بازپرس گفته می شود که این خانم در وضع مناسبی نیست و مشکل تنفسی دارد و نمی توان از او سوال کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژیه گفت: بر این اساس نزد پزشک معالج می روند و مطالبی میان بازپرس پرونده و افسر نیروی انتظامی با آن پزشک معالج رد و بدل می شود که جزئیات این مطالب در حال بررسی و تحقیق است و مطالبی  به نقل از این پزشک مطرح شده است که اگر صحت داشته باشد  این موضوع قابل پیگیری است و قضاوتی درباره آن فعلاً ندارم.

وی افزود: این موضوعات از طریق نیروی انتظامی در همان مکان بیمارستان صورتجلسه می شود و بازپرس به محل دادسرا برمی گردد و دادستان به مأموران حاضر در صحنه اعلام می کند که خانم دکتر با مأموران زن به کلانتری هدایت شود.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژیه  گفت:‌ در بسیاری از رسانه ها گفتند که این خانم دکتر بازداشت شده است که با توجه به تعبیر حقوقی از کلمه بازداشت اعلام می کنم که این موضوع صحت ندارد چرا که بازداشت زمانی است که فردی متهم باشد و یا تفهیم اتهام شود و یا قرار بازداشت برای او صادر شده باشد.

وی افزود: این خانم پزشک بازداشت نشده  و فقط از طریق مأموران زن به کلانتری منتقل شده است. موضوع از طریق رئیس کل دادگستری استان پیگیری می شود و خانم پزشک به دادسرا می آید و با وجه التزامی، آزاد و در واقع مرخص می شود.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *