برگزاری رزمایش بزرگ موشک‌های بالستیک سپاه در آینده نزدیک

13:22 - 30 مرداد 1394
کد خبر: ۶۸۹۸۰
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
خبرگزاری میزان: فرمانده نیروی هوافضای سپاه از برگزاری رزمایش بزرگ موشکی در آینده نزدیک خبر داد.
به گزارش گروه سیاسی ، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در مراسم یادواره شهدای قائم‌شهر سخنرانی می‌کرد از برگزاری رزمایش بزرگ موشکی در آینده نزدیک خبر داد.

وی بااشاره به دو ابهام و سوال افکار عمومی در خصوص موشک‌های بالستیک سپاه و نیز انجام رزمایش که به واسطه قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل به وجود آمده است اظهار کرد: طی دو سال اخیر این ابهام برای برخی پیش آمده که سپاه پاسداران حوزه موشک‌های بالستیک را تعطیل کرده و یا رزمایش‌ها در این حوزه متوقف و یا اینکه احیانا این موضوعات مورد معامله قرار گرفته باشند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با رد این گونه موارد تصریح کرد: این اقدامات مانند گذشته همچنان در دستور کار است و موفقیت‌های بسیار بزرگی نیز طی دو سال اخیر به دست آمده است.

سردار حاجی‌زاده با تاکید براینکه آزمایش‌های موشکی همچنان ادامه دارد، افزود: رزمایش هایی که طبق برنامه از قبل پیش‌بینی شده بود انجام گرفته ولی رسانه‌ای کردن این اقدامات فراتر از حیطه سپاه و ستاد کل بوده و در اختیار شورای عالی امنیت ملی است.

وی همچنین از برنامه سپاه برای برگزاری رزمایش بزرگ موشک‌های بالستیک در آینده نزدیک خبر داد و تاکید کرد: این موضوع می‌تواند به امید خدا خاری در چشم دشمنان باشد که جزئیات آن در آینده اعلام خواهد شد.

سردار حاجی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت شناخت درست از دشمنان و تکالیف خود در قبال آنان و حرکت در مسیر صحیح خاطرنشان کرد: امروز همه شاهد هستند که ایران اسلامی در منطقه غرب آسیا یک جزیره ثبات است و برخورداری آن از امنیت بالا و شرایط مستحکم و مقتدر به رغم حوادث و رخدادهای پیرامونی و توطئه های نظام سلطه و استکبار در منطقه، واقعیتی است که مورد اذعان دوست و دشمن قرار دارد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه سیاست‌ها و اقدامات منطقه‌ای شیطان بزرگ نمی‌تواند در ارتباط با انقلاب اسلامی و ایران عزیز بی‌تاثیر باشد، افزود: آمریکایی‌ها طی 2 دهه اخیر با راه‌اندازی 3 جنگ بزرگ در منطقه، سرمایه‌گذاری سنگینی صورت دادند اما علی رغم تحمل هزینه‌های فراوان و کشته‌های زیاد، در دستیابی به اهداف خود شکست خوردند.

وی در ادامه با تاکید براینکه راهبرد نفوذ آمریکایی‌ها و دستیابی به منابع ثروت و مقدرات منطقه‌ هیچ تغییری نکرده است، اظهار داشت: ممکن است تاکتیک و روش‌های آمریکا دستخوش تغییراتی شده باشد اما راهبرد آنها تغییر نکرده است.

سردار حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها پس از به بن‌بست رسیدن در جنگ‌های بزرگ و هزینه‌کردهای هنگفت، با ایجاد تغییرات تاکتیکی، با سوار شدن بر موج تحولات منطقه‌ای سال‌های گذشته در غرب آسیا و کشورهای حوزه عربی، در صدد تسلط به هر روش ممکن برآمدند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در ادامه با تاکید بر اطلاعات دقیق نظامی از وضعیت منطقه گفت: ‌آمریکایی‌ها در لیبی پس از دوره قذافی -که نه تنها در تعامل با کاخ سفید بود بلکه تسلیم آنها شد و به طور تمام قد موشک‌های بالستیک و تمام تجهیزات هسته‌ای خود را بار کشتی کرد و تحویل آمریکا داد - با ظهور بیداری اسلامی در این کشور، بدون تردید و درنگ، تهاجم نظامی علیه این کشور را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: آمریکا و هم‌پیمانان غربی آن با حمله نظامی به لیبی و از بین بردن زیرساخت‌های این کشور، در آنجا جنگ داخلی راه انداختند و این شرایط منجر به برادرکشی و خشونت در لیبی شد که همچنان نیز ادامه دارد.

سردار حاجی‌زاده با اشاره به پیگیری نسخه آمریکایی‌ها در لیبی برای کشورهای دیگر نظیر سوریه و عراق گفت: آمریکا با بهره‌برداری از موج بیداری اسلامی و با برجسته‌سازی مطالبات مردم سوریه و تحریک آنها، درگیری در این کشور را کلید زد و در ادامه با راه‌اندازی جنگ تروریستی تمام عیار با طراحی، سازماندهی، مدیریت و پشتیبانی گروهک‌های تروریستی و تکفیری به ویژه داعش، هم‌اکنون سوریه را به یک سرزمین ویرانه تبدیل کرده است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها همچنین وقتی دیدند ملت و دولت عراق اجازه ادامه حضور پلید آنان در کشورشان را نمی‌دهند، پس از ترک عراق، داعش را به وجود آورده و برای اجرای سیاست‌ها و اهداف خود، آن را روانه این کشور کردند و آنها نیز با حمایت همه‌جانبه آمریکا و هم‌پیمانان اروپایی کاخ سفید با تولید وحشت و ارتکاب ظلم و جنایات بسیار بزرگ و غیرقابل باور ،بخش قابل توجهی از عراق را تصرف کردند و این جنگ، خونریزی، جنایت و کشتار مردم بی‌دفاع از ایزدی‌ها و مسیحی‌ها گرفته تا اهل سنت را ادامه می‌دهند.

سردار حاجی‌زاده در ادامه، ائتلاف ضد داعش را یک نمایش مضحک و خجالت‌آور و اقدامی کاملا در تناقض و تضاد با واقعیت‌های جاری در عرصه جنگ عراق توصیف و با ارائه آمار و اطلاعاتی در زمینه دروغ بودن ادعای آمریکایی‌ها در این زمینه تاکید کرد: آمریکایی‌ها در حال مدیریت بحران جنگ در عراق بوده و هرگز در پی نابودی و هلاکت داعش نیستند.

وی افزود: داعش در دید و تیررس آمریکا و ائتلاف قرار دارد. ما یک محاسبه‌ای در یک دوره‌ای انجام دادیم. آنها در 24 ساعت حدود هزار سورتی پرواز عملیاتی در این منطقه داشتند که تعداد 120 پرواز مربوط به جنگنده‌ها بوده است. اگر آمریکا و ائتلاف بنای زدن داعش را داشته باشند با حجم پروازهای انجام شده می‌بایست 120 تا 150 هدف را در روز بزنند در حالی که واقعیت این گونه نیست.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه 7، 8 مورد بمباران موردی در 24 ساعت را تعجب‌آور خواند و گفت: این اطلاعات دقیق نشان می‌دهد عملیات بمباران آمریکایی‌ها و ائتلاف در عراق نه برای از بین بردن داعش، بلکه اقدامی هدفمند و مدیریت‌شده برای هدایت و هل دادن آنها به سمت نقاط و اهدافی است که غرب به آن تمایل دارد.

وی تصریح کرد: ادعای ائتلاف ضد داعش برای جنگ علیه این گروهک منفور و جنایتکار کاملا دروغ است و اسناد دقیق نشان می‌دهد که آنها در حال مدیریت هستند تا هدف خود را تامین کنند.

سردار حاجی‌زاده در ادامه با برشماری برخی اهداف آمریکایی‌ها گفت: تجزیه کشورهای منطقه و تبدیل کشورهای بزرگ به 20 تا 30 کشور کوچک و درواقع سر و کار داشتن با کشورهای کوچک به جای کشورهای بزرگ و قدرتمند، یکی از اهداف آمریکا و هم‌پیمانان اوست که به طور مشخص درعراق وسوریه دنبال می‌شود.

وی تسلط بر منطقه با تاکید بر تجزیه عربستان پس از یمن را از دیگر اهداف اساسی آمریکا دانست و اظهار کرد: چپاول ثروت منطقه و غارت نفت و معادن کشورهای اسلامی و فروش سلاح در سایه تولید وحشت و هراس برای کشورها از دیگر اهداف آمریکا و غرب قلمداد می‌شود که هم‌اکنون با تاکتیک‌ها و روش‌های مختلف در حال پیگیری است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در بخش دیگری از سخنان خود انحراف دولت‌ها و ملت‌ها از دشمنی با آمریکا و رژیم صهیونیستی را هدف عمده دیگر آمریکایی‌ها دانست و افزود: مشغول‌سازی ملت‌ها به چالش‌ها و بحران‌های درون‌سرزمینی و اینکه دیگر کسی به فکر آمریکا و رژیم صهیونیستی نباشد و همه درگیر مسائل داخلی خودشان باشند در متن رویکردها و رفتارهای آمریکا به روند تحولات و رخدادهای جاری منطقه کاملا پنهان، اما عملیاتی شده است.






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *