فرهنگ یکی از مجراهای ورود آمریکا به کشور است

17:35 - 29 مرداد 1394
کد خبر: ۶۸۸۲۲
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان، وزیر فرهنگ و ارشاد سابق گفت: افرادی که به دنبال مطرح کردن خاطراتی از امام هستند می‌خواهند حضرت امام را یک فرد و چهره لیبرال معرفی کنند آنها خاطراتی را مطرح می‌کنند که اصلا وجود ندارد.

به گزارش گروه اجتماعی ،، سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد سابق با حضور در روز پایانی شانزدهمین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: انقلاب بر پایه حضور مردم به خصوص جوانان شکل گرفته و همان گونه که در دوران دفاع مقدس جوانان پیش گام بودند امروز نیز باید پیشگام باشند و به تعبیر مقام معظم رهبری آنها افسران جنگ نرم هستند.

حسینی اظهار کرد: امروز در شرایط ویژه‌ای قرار داریم. امسال سال انتخابات است که اهمیت این شرایط را دو چندان می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد سابق با بیان اینکه دانشجویان باید ضعفها و اشکالات را بیان کنند و مسئولان هم در مقابل باید پاسخگو باشند، تاکید کرد: مردم ولی نعمت و کارفرمای این انقلاب هستند و کارگزاران که همان مسئولان کشورند باید در جهت خدمت رسانی به مردم اقدام کنند و نباید خود را ارباب و مردم را رعیت بدانند.

وی در ادامه افزود: رهبر انقلاب امسال را سال دولت و ملت همدلی و هم زبانی نام گذاری کردند اما برخی فکر می‌کنند مردم باید صرفا گوش کنند در حالی که این یک جاده دو طرفه است و مسئولان باید همواره آرمان‌های مردم متدین و ارزشی کشور را مدنظر قرار دهند.

حسینی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند: « برخی تصور می‌کنند با برجام همه مسائل و چالش‌های ما با نظام سلطه حل شده است»، مطرح کرد: فرهنگ اسلامی ما در معرض آسیب قرار دارد و البته یکی از مجراهای ورود آمریکا به کشور را می‌توان فرهنگ دانست.

وی ادامه داد: مومنین نباید کفاران را به عنوان دوست خود بدانند که اگر چنین شد یعنی آن فرد هیچ ارتباطی با خدا ندارد و اگر با آنها همراه شد و در جهت اهداف آنها حرکت کرد یعنی از آنهاست ولو اینکه ادعا کند که این گونه نیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد سابق تاکید کرد: بحث ما با کسانی که با انقلاب زاویه دارند مسئله‌ای مبنایی است. آنها معتقدند که برای پیشرفت کشور باید عضو جامعه جهانی شویم و در بحث اقتصاد راهکار آنها را به کار بگیریم این افراد دائما بر این باورند که اقتصاد اسلامی معنا و مفهومی ندارد که در واقع این یک اختلاف مبنایی ما با آنهاست.

وی خاطرنشان کرد: اگر مقام معظم رهبری همواره هشدار می‌دهند به خاطر این است که می‌بینند بعضی‌ها چه مواضعی را به صورت شفاف بیان می‌کنند و چه بسا خیلی از آنها را هنوز بیان نکرده و در حال زمینه‌سازی برای این مواضع هستند.

حسینی در ادامه اذعان کرد: برخی از اصلاح طلبان پیرامون سران فتنه نامه‌ای به کاخ سفید نوشتند، باید بگویند به چه دلیل این کار را کردند. چرا در این موارد مواضع خود را مشخص نمی‌کنند. یک معاند هم این‌گونه سخن نمی‌گوید که همه تقصیرها از رهبری و نظام است این‌ها چگونه می‌خواهند بگویند مدعی پیروی از اسلام انقلابی هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد سابق در خاتمه بیان کرد: همواره در بحث هشدار رهبری شاهد نفوذ فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی هستیم. اقتدار حقیقی اقتدار فرهنگی است اگر می‌خواهیم قدرتمند باشیم باید فرهنگ اصیل خودمان را بشناسیم و برای هرگونه مقابله با فرهنگ زاویه دار نسبت به آن شناخت پیدا کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *