رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

انس با قرآن حفظ حرمت شهدا است

15:33 - 29 مرداد 1394
کد خبر: ۶۸۸۲۱
خبرگزاری میزان: نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: هر چه بیشتر با قرآن مأنوس شویم بیشتر حرمت شهدا را حفظ کرده‌ایم.

به گزارش گروه اجتماعی ، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی صبح روز پنجشنبه 29 مرداد در مراسم افتتاحیه بیست و هفتمین دوره مسابقات قرآن خانواده‌های شاهد و ایثارگر سراسر کشور ویژه خواهران که در خانه شهید در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) برگزار شد تصریح کرد: هر پیامبری که مبعوث به رسالت شد باید در دست او اعجازی باشد و معجزه‌ای که پیامبر اسلام آورد قرآن کریم بود که آوردن حتی یک آیه از آن از توان بشر خارج است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: نقش قرآن در انقلاب اسلامی و پیروزی ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس نقشی بی‌بدیل و انکارناشدنی است، بچه‌های ما به عشق قرآن حرکت کردند و به عشق امام حسین (ع) به شهادت رسیدند.

معاون رییس جمهور با اشاره به اینکه قرآن کتاب هدایت است خاطرنشان کرد: با اوج‌گیری نهضتی که امام راحل (ره) شکل داد قرآن کریم بار دیگر در جامعه حضور کامل پیدا کرد؛ قرآن جامعه را زنده نگه می‌دارد و با ظلم و گناه مخالف است، کتابی است که برای هدایت انسان‌ها نازل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی با تبریک به شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآنی و خطاب به آنان گفت: شما که با قرآن انس گرفته‌اید و در فراگیری قرآن تلاش کرده‌اید باید هدایت‌گر جامعه باشید و از آنجا که ایثارگران برای حفظ قرآن و در راه اسلام حرکت کردند امروز هم باید پیشگام حرکت در فراگیری و عمل به تعالیم باشند.

دبیر شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کرد: باید بکوشیم جامعه ایثارگری بیشتر با قرآن مأنوس شود و هرچه بیشتر با قرآن مأنوس شویم بیشتر حرمت شهدا را حفظ کرده‌ایم. حقی که ایثارگران به گردن ما دارند را با نشر فرهنگ اسلامی و قرآنی ادا کنیم و بکوشیم وقتی قرآن می‌خوانیم به اجرای قوانین و دستورات آن نیز متوجه باشیم.

نماینده ولی فقیه در بنیاد خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری توصیه‌هایی برای فراگیری آموزه‌های قرآنی دارند که باید نصب العین قرار دهیم و وظیفه ما است که جامعه قرآنی را گسترش دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات قرآنی شاهد و ایثارگر در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) بر معنویت این رویداد فرهنگی می‌افزاید، تصریح کرد: محصول بیست و هفت دوره از مسابقات قرآنی شاهد و ایثارگر 470 حافظ قرآن است که باید بکوشیم تمام توان خود را برای گسترش این جامعه معنوی بکار گیریم.

در این مراسم حجت الاسلام سیدحسن مؤذنی معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد،منصور میرمرادی معاون توسعه مدیریت بنیاد، رسول فلاح ناظر مسابقات و عضو پایش فعالیت‌های قرآنی سازمان‌ها و نهادهای کشور، عابدین عابدی مقدم مدیرکل و ملک دار قائم مقام و معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی و تنی چند از مسئولان پایتخت معنوی ایران اسلامی نیز حضور داشتند.

گفتنی است، حجت‌ الاسلام والمسلمین شهیدی صبح روز پنجشنبه 29 مرداد همزمان با ایام دهه مبارک وارد فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد مقدس شد و در مراسم استقبال از وی، علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی، حجت الاسلام مؤذنی معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد، عابدین عابدی‌مقدم مدیرکل و تنی چند از معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی نیز حضور داشتند.

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دومین روز از سفر خود به استان خراسان رضوی پس از زیارت قبور شهدا در مشهد به دیدار ایثارگران در شهرستان‌های تربت‌حیدریه و گناباد می‌رود.

شرکت در مراسم گرامیداشت مرحوم بهلول در گناباد و سخنرانی در این مراسم و زیارت مزار مطهر شهدای ایران اسلامی در شهرستان‌های جنوب خراسان رضوی بخش دیگری از برنامه‌های نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *