تکذیب کشته‌شدن 2سارق در تهران توسط پلیس/ مسدود شدن 700 سایت همسریابی غیر مجاز

12:25 - 25 مرداد 1394
کد خبر: ۶۷۴۵۲
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: سخنگوی نیروی انتظامی کشور خبر کشته‌شدن 2 سارق در تهران توسط پلیس را تکذیب کرد و گفت: متاسفانه امروز به ویژه در فضای مجازی شایعاتی از این دست به وفور و با سرعت بالایی منتشر می‌شود.

تکذیب کشته‌شدن 2سارق در تهران توسط پلیس/ سارقان بانک‌های مشهد دستگیر شدندبه گزارش خبرنگار اجتماعی میزان، سردار سعید منتظرالمهدی در نشست خبری امروز خود، خبر کشته‌شدن دو سارق در تهران توسط پلیس را تکذیب کرد و افزود: طی چند روز گذشته شاهد انتشار خبر کشته‌شدن 2 سارق در تهران توسط پلیس در فضای مجازی بودیم که بررسی این موضوع بلافاصله در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان این مطلب که پس از پیگیری‌های لازم متوجه شدیم که این خبر به کلی کذب است، افزود: متاسفانه امروز به ویژه در فضای مجازی شایعاتی از این دست به وفور و با سرعت بالایی منتشر می‌شود. این در حالی است که شایعاتی که منجر به گمراه کردن دیگران شود جرم تلقی شده و علاوه بر حبس، جریمه نقدی نیز می‌شود.

سارقان بانک‌های مشهد دستگیر شدند

سخنگوی ناجا درباره 2 پرونده سرقت در مشهد گفت: تمام سارقانی که از بانک‌های مشهد سرقت کرده بودند دستگیر شدند، در واقع در یکی از این سرقت‌ها سارق فردی بود که با موتور سیکلت برای سرقت به بانک رفته بود و کلید را در داخل جا می‌گذارد، هنگام خروج از بانک یکی از مراجعه‌کنندگان بانک، آقای دزد را صدا می‌زند و به او یادآوری می‌کند کلیدش را جا گذاشته و متاسفانه لحظات و ثانیه‌هایی را که برای رسیدن پلیس حیاتی بوده از بین می‌برد. ما به شهروندان توصیه می‌کنیم که اگر نمی‌توانند، مانعی ایجاد کنند حداقل تسهیلاتی برای فرار این افراد فراهم نکنند.

ماجرای سرقت 4 کیلو طلا و شاگرد طلاساز

سردار منتظرالمهدی به سرقت 4 کیلو طلا اشاره کرد و گفت: فردی 55 ساله و طلاساز برای انتقال 4 کیلو طلا آنها را در یک کیف گذاشته و به راحتی در صندلی عقب خودروی خود جا می‌دهد و راکبان موتورسوار نیز به راحتی کیف را سرقت می‌کنند که در ردپای اولیه شاگرد 34 ساله طلاساز که 16 سال در آن طلاسازی کار می‌کرده به عنوان یکی از مضنونان شناسایی می‌شود.

انفجار نارنجک دستی برای تسویه حساب شخصی

وی همچنین به انفجار نارنجک در ارومیه اظهار کرد: در واقع فردی به دلیل تسویه حساب شخصی نارنجک دستی را در داخل یک کتاب‌ فروشی انداخت که این حادثه یک کشته و 2 مجروح برجا گذاشت. این موضوع بلافاصله در دستور کار قرار گرفت و مجرم و همدستان وی شناسایی و دستگیر شدند.

به گفته سخنگوی نیروی انتظامی، در جریان این درگیری ماجرای 2 قتل دیگر که در 15 سال گذشته انجام شده بود مشخص می‌شود و معلوم می‌شود که همین فرد دستگیر شده این قتل‌ها را انجام داده است.

فروش مانتوهای شیشه‌ای تخلف است

سردار منتظرالمهدی در باره فروش مانتوهای شیشه‌ای در مانتوفروشی‌ها اظهار کرد: ارائه این نوع از مانتوها توسط مانتوفروشی‌ها تخلف است، در واقع این مانتوها به عنوان لباس مجلسی محسوب می‌شود و باید در مغازه‌هایی لباس فروشی به فروش برسد.همچنین نظارت بر این موضوع بر عهده اتحادیه و صنف است و نیروی انتظامی تنها برابر درخواست اصناف در این زمینه ورود خواهد کرد و با متخلفان برخورد خواهد کرد.

برخورد با خودروهای دارای سرنشین بی‌حجاب

وی در ادامه درباره برخورد با خودروهای دارای سرنشین بی‌حجاب افزود: این موضوع در مجلس مطرح و در کمیسیون مربوطه برررسی شد که براین اساس شیوه برخورد با این موارد به تصویب رسید اما باید موارد مذکور در صحن علنی مجلس به تصویب برسد، در واقع هنوز چیزی به ما ابلاغ نشده است اما آنچه که مسلم است در این زمینه جریمه برای پلاک خودرو و صاحب ماشین اعمال خواهد شد.

توضیحاتی در باره اجرای طرح (LEZ)

سخنگوی ناجا به اجرای طرح محدوده کاهش آلودگی هوا (LEZ) اشاره کرد و گفت: در این طرح خودروهای آبی با استاندارد یورو 5 که بیشتتر شامل خودروهای هیبریدی و برقی هستند تا پایین‌ترین رده استاندارد که شامل خودروهای قرمز هستند اجازه تردد داده می‌شود اما باید به این نکته توجه کنیم که در بسیاری از این کشورها این طرح اجرا و نتیجه موثری داشته اما اجرای آن در کشور ما نیازمند زیرساخت‌های لازم است که برخی از آنها هنوز در کشور ما فراهم نشده از جمله اینکه بعد از طی 200 تا 300 متر باید شهروندان به وسیله نقلیه عمومی دسترسی داشته باشند.

مسدود شدن 700 سایت همسریابی غیر مجاز

وی همچنین در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی براینکه فعالیت سایت‌های همسریابی به چه صورت نظارت می ‌شود، تصریح کرد: هیچ سایت همسریابی مجازی وجود ندارد به جز یک سایت همسرگزینی که مبتنی بر آموزه‌های فعالیت می‌کند، به طوری که می‌توان گفت 700 سایت همسریابی غیرمجاز که فعالیت‌ می‌کردند مسدود شدند.

تشکیل پرونده حاشیه‌های فیلم رستاخیز

وی باره حاشیه‌های فیلم رستاخیز گفت: در خصوص برخی اتفاقات که در جریان اکران این فیلم افتاده است در نیروی انتظامی پرونده‌ای تشکیل شده که به محض وصول نتیجه به شهروندان اعلام خواهد شد ضمن اینکه خانمی که اقدام به قمه زنی در جلوی یکی از سینماها در میدان شهدا کرده بود، از سوی ماموران پلیس شناسایی شده است

سردار منتظرالمهدی درباره تخریب مسجدی متعلق به اهل سنت در شمال غرب تهران تصریح کرد: یک ساختمان چهار طبقه که تغییر کاربری داشته است توسط شهرداری تهران و برابر رای کمیسیون ماده 100 با آن برخورد شده اما به هیچ عنوان در تخریب آن یگان ویژه حضور نداشته و تنها ماموریت سد معبر در تخریب آن حضور داشتند.

تصمیم‌گیری درباره فیلتر کردن تلگرام برعهده کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه است

وی درباره فیلتر کردن تلگرام اظهار کرد: هرگونه تصمیم‌گیری درباره فعالیت یا فعالیت نکردن شبکه‌های اجتماعی بر عهده کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه است و این کارگروه زیر نظر قوه قضاییه فعالیت می‌کند که نیروی انتظامی نیز یکی از اعضای این کارگروه است.

سخنگوی ناجا در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری مبنی بر برگزاری برخی عروسی‌های مختلط در باغ‌های اطراف تهران گفت: اماکن نیروی انتظامی براساس قانون برخورد لازم را با برگزاری عروسی‌های مختلط در باغ‌های اطراف تهران انجام می‌دهد، متاسفانه در برخی باغات که ملک شخصی هستند چنین اتفاقی روی می‌دهد که اگر شکایتی باشد یا این موارد مشاهده شود برخورد لازم صورت می‌گیرد.

سردار منتظر المهدی در خاتمه به نحوه نظارت بر آرایشگاه‌های زنانه اشاره کرد و گفت: نظارت بر این صنوف بر عهده اتحادیه است و اگر شکایتی در این زمینه صورت گیرد نیروی انتظامی موظف است تا اقدامات قانونی را انجام دهد.

جزئیات حادثه ممسنی

وی درباره آخرین جزئیات حادثه ممسنی نیز تصریح کرد: هراقدامی که در زمینه این پرونده صورت گرفته است، براساس قوانین بوده است. به نظر من کمی خویشتنداری این پزشک در این حادثه هیچ مشکلی در پی نداشت و در لحظات اول، مشکلات حل می‌شد. در مجموع فرمانده نیروی انتظامی برای بررسی موضوع، تیمی را اعزام کرده است و با پزشک مربوطه نیز گفت‌وگو شده است، ولی این موضوع همچنان در حال بررسی است و در صورت مشخص شدن نتایج بررسی، اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/




هومن
|
-
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
0
0
امروز این اتفاق و تو 20.30 نشون داد
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *