ماجرای مصافحه پیرمرد روستایی و لاریجانی+تصویر

12:40 - 25 مرداد 1394
کد خبر: ۶۷۴۲۲
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان: صفحه اینستاگرام منتسب به رئیس مجلس، عکسی از سفر و مصافحه وی با یک پیرمرد روستایی را منتشر کرده است؛ این عکس به وضوح جعلی بودن عکس قبلی را که توسط برخی مغرضین به طور گسترده در فضای مجازی منتشر شده بود، نشان می‌دهد.
-گروه سیاسی:  با گسترش فناوری‌های نوین ارتباطی و رونق استفاده از شبکه‌های اجتماعی موبایلی که به شکل گیری مفهومی تحت عنوان شهروند-خبرنگار انجامیده ، اگرچه فرآیند گردش و مخابره اخبار و اطلاعات، تسهیل و تسریع شده است، اما در این میان به میزان قابل توجهی از سطح اعتبار، صحت و درستی اخبار کاسته شده  و این امر فضای مناسبی را برای افراد مغرض فراهم آورده تا با پخش و انتشار شایعات در سطح گسترده به پیگیری اغراض و مطامع خود بپردازند.

شخصیت‌های سرشناس عرصه‌های مختلف اعم از سیاسی، فرهنگی، هنری و ورزشی، مطابق با جایگاه  و میزان شهرت و اعتباری که در سطح جامعه دارند، هرازچندگاهی قربانی خدعه و فریب‌های غرض ورزان فعال در شبکه‌های اجتماعی می شوند.


25 مرداد سال 91 بود که علی لاریجانی در کسوت ریاست مجلس شورای اسلامی، سفری را به استان آذربایجان شرقی انجام داد؛ لاریجانی در این سفر که درست چند روز پس از زلزله ورزقان انجام شد، ضمن بازدید از مناطق زلزله زده، به میان مردم  رفت تا ضمن تسلی خاطر دادن به آن‌ها از نزدیک با مشکلات و معضلات موجود آشنا شود.

اما پس از این سفر و دیدار گرم و صمیمی رئیس مجلس با مردم زلزله‌زده برخی مناطق آذربایجان شرقی، عکسی جعلی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، این عکس یک پیرمرد روستایی با دستانی پینه بسته را نشان می‌داد که دستان خود را برای مصافحه با رئیس مجلس دراز کرده، اما وی با اعتنایی از مقابل آن پیرمرد عبور می‌کند.

اگرچه برای کسانی که با مشی و مرام رئیس مجلس آشنا هستند، جعلی بودن عکس مزبور از همان ابتدا عیان بود، اما بی‌شک این عکس برای برخی کاربران فضای مجازی شبهاتی را ایجاد کرد و به ذهن آن‌ها چنین متبادر شد که رئیس مجلس از مصافحه با یک پیرمرد روستایی دست پینه بسته اکراه دارد.

حالا پس از سه سال از آن سفر و دیدار لاریجانی با مردم زلزله زده استان آذربایجان شرقی، صفحه اینستاگرام منتسب به رئیس مجلس، عکسی از آن سفر و مصافحه وی با همان پیرمرد روستایی را منتشر کرده است؛ این عکس به وضوح جعلی بودن عکس قبلی را که توسط برخی مغرضین به طور گسترده  در فضای مجازی منتشر شده بود، نشان می‌دهد.

ماجرای پیرمرد روستایی و رییس مجلس+تصویر




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *