۴۰۰ جدایی‌طلب بلوچ به روند صلح "پاکستان" پیوستند

0:54 - 26 مرداد 1394
کد خبر: ۶۷۳۳۴
۴۰۰ جدایی‌طلب بلوچ طی مراسمی در مرکز ایالت بلوچستان سلاح خود را تحویل داده و به روند صلح پیوستند.
۴۰۰ جدایی‌طلب بلوچ به روند صلح به گزارش به نقل از داون، بیش از 400 جدایی‌طلب بلوچ طی مراسمی در کویته مرکز ایالت بلوچستان تحت کنترل پاکستان سلاح خود را تحویل داده و به روند صلح پیوستند.
 
شبه نظامیان بلوچ متعهد شدند که همکاری با گروه‌های جدایی طلب را کنار گذاشته و تمام تلاش خود را برای پیشرفت و امنیت پاکستان به کار ببرند.
 
شبه نظامیان بلوچ سلاح خود را بر روی میزی که در مراسم قرار داشت گذاشتند و اعضای شرکت کننده به آنها گل و پرچم پاکستان را تقدیم کردند.
 
در این مراسم میر سرفراز احمد بکتی وزیر دولت ایالتی بلوچستان، محمد نصیر جنجوعه به نماینده ارتش و نواب جان گیز خان مری وزیر آب ایالت بلوچستان به عنوان مهمان ویژه شرکت کردند.
 
جدایی‌طلبانی که خود را تسلیم کرده‌اند، اظهار داشتند: اعضای گروه‌های جدایی طلب گمراه شده‌اند و اقدامات آنها هیچ سودی برای بلوچستان ندارد بنابراین بهتر است با پیوستن به روند صلح برای پیشرفت و آبادانی سرزمین خود تلاش کنند.
 
گزارش‌ها نشان می‌دهد 45 نفر از شبه‌نظامیان نیز در بندر گوادر با کنار گذاشتن سلاح خود را تسلیم ارتش کرده به روند صلح پیوستند.
 
فرمانده نیروهای مرزی اعلام کرد: تمام شبه‌نظامیانی که سلاح خود را کنار گذاشته و به روند صلح بپیوندند برای آبادانی منطقه‌ای که در آن ساکن هستند کمک مالی دریافت خواهند کرد.
 
سرفراز بکتی نیز در پایان این مراسم تأکید کرد: به تروریست‌ها اجازه نمی‌دهیم امنیت بلوچستان را به چالش بکشند و آنهایی که تسلیم شوند این فرصت را خواهند داشت که در رفاه و آرامش بلوچستان سهیم باشند.
 
وی اظهار امیدواری کرد که شبه نظامیان بیشتری سلاح خود را کنار گذاشته و با پیوستن به روند صلح از مزایای یک زندگی خوب و امنیت بهره‌مند شوند./انتهای پیام

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: داون


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *