رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آمريکا عليه سازمان ملل

12:52 - 24 مرداد 1394
کد خبر: ۶۷۱۳۶
شوراي امنيت سازمان ملل متحد به عنوان رکن اجرايي اين سازمان موظف به کمک به تحقق صلح و امنيت جهاني است.
يک جانبه‌گرايي‌ها و سلطه‌گري آمريکا تاکنون از تحقق اين امر جلوگيري کرده به گونه‌اي که شوراي امنيت به محلي براي توجيه جنگ‌طلبي‌هاي آمريکا و اعمال فشار غرب بر کشورهاي مستقل و مخالف نظام سلطه مبدل شده است.

آمريکايي‌ها در حالي همچنان به دنبال استفاده ابزاري از شوراي امنيت و در کل سازمان ملل متحد هستند که يک نکته مهم در رفتار آنان دیده مي‌شود و آن اقدامات اين کشور براي نابودسازي جايگاه جهاني سازمان ملل و به نوعي حذف تدريجي آن از معادلات جهاني و تبديل ساختن خود به تنها محور تصميم‌گيري است.

آمريکايي‌ها در حالي با طرح‌هايي مانند توان اين کشور در بازگرداندن تحريم‌ها عليه ايران بدون در نظر گرفتن ديدگاه ساير اعضای شوراي امنيت و نيز معرفي سازمان ملل به عنوان نهادي که توسط آمريکا براي اجراي اهدافش تاسيس کرده به دنبال اهميت‌زدايي از اين نهاد جهاني است که سخنان پاور نماينده آمريکا در سازمان ملل را بايد نقطه اوج اين تحرکات دانست.

پاور در سخناني از برگزاري نشستي براي بررسي جنايات داعش عليه همجنسگرايان در شوراي امنيت مي‌گويد. او با افتخار آميز دانستن اين نشست که با ميزباني آمريکا و شيلي برگزار مي‌شود آن را گامي مهم براي توجه به حقوق همجنسگرايان عنوان مي‌کند.

آمريکا در حالي شوراي امنيت را درگير چنين مسئله‌اي مي‌سازد که جهانيان مسئله همجنسگرايان را برابر با نابودي اخلاق و بنيان خانواده مي‌دانند که از سوي آمريکا و برخي کشورهاي اروپايي براي ترويج بي‌بندوباري و حذف اولين رکن بشريت يعني خانواده صورت مي‌گيرد.

نکته بسيار مهم آنکه آمريکا در حالي برگزاري اين نشست را اقدامي براي ارتقاء جايگاه شوراي امنيت عنوان مي‌کند که از يک سو در کشوري اسلامي مانند عراق مسئله همجنسگرايي امري خلاف دين و اخلاق است و مردم و مسئولان عراقي به شدت با آن مخالف هستند و از سوي ديگر اگر قرار به بررسي مسائل بشري و جنايات داعش مطرح باشد مسائل بسيار مهمي مطرح است که شوراي امنيت موظف به رسيدگي به آنان است.

وضعيت اسفناک زنان و کودکان و مجموع افرادي که در مناطق تحت اشغال داعش هستند، مسئله جناياتي که داعش در سوريه صورت مي‌دهد، جناياتي که گروه‌هاي تروريستي به نيابت از عربستان در يمن انجام مي‌دهند، فاجعه انساني که توسط داعشي‌هاي صهيونيست در اراضي اشغالي فلسطين روی مي‌دهد از جمله سوزاندن نوزاد 18 ماهه فلسطين، تبعيض‌هاي گسترده‌اي که عليه سياه‌پوستان در آمريکا روا داشته مي‌شود، پليس‌هاي داعش آمريکا که به کشتار سياه‌پوستان مي‌پردازند و جناياتي که ارتش داعش آمريکا و انگليس در افغانستان مرتکب مي‌شوند تنها بخش کوچکي از اين امور مهم است.

براين اساس مي‌توان گفت طرح آمريکا براي بررسي اقدامات ضد حقوق بشري داعش عليه همجنسگرايان در شوراي امنيت ضمن پنهان‌سازي جنايات آمريکا اقدامي براي تخريب جايگاه جهاني سازمان ملل است که براي توجيه و تقویت يک‌جانبه‌گرايي آمريکا صورت مي‌گيرد.

قاسم غفوري -

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *