رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بهره‌برداری کامل از آزادراه ساوه-همدان در هفته دولت

11:16 - 24 مرداد 1394
کد خبر: ۶۷۰۶۸
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
خبرگزاری میزان: مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از افتتاح آزاداره ساوه-همدان با حضور رئیس جمهور همزمان با هفته دولت خبر داد و گفت: احداث مسیر ریلی خواف-هرات نیز پیشرفت فیزیکی خوبی داشته که و در مهرماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ، علی نورزاد از افتتاح خط آهن خواف-هرات در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: احداث مسیر ریلی خواف-هرات پیشرفت فیزیکی خوبی داشته که و در مهرماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور یادآور شد: کار تأمین ریل مسیر خواف-هرات با مشکل مواجه بود که این مسئله خوشبختانه حل شده است و این مسیر ریلی که به لحاظ انتقال تولیدات معادن افغانستان به خلیج فارس اهمیت دارد٬ به زودی بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از آزادراه ساوه-همدان در هفته دولت
وی گفت: با تکمیل عملیات اجرایی در قطعه دوم آزادراه ساوه-همدان٬ این آزادراه به طور کامل در هفته دولت با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: مسافران جاده‌ای تهران که قصد عزیمت به همدان را دارند٬ می‌توانند با استفاده از مسیر آزادراه تهران-ساوه و ساوه-همدان مسیری آزادارهی را تا مقصد طی کنند.

وی افزود: ۲۸ کیلومتر باقی مانده از آزادراه ساوه-همدان که روزهای پایانی عملیات اجرایی در آن را شاهد هستیم، پروژه‌ای بود که در دولت تدبیر و امید در حال اتمام است.

نورزاد یادآور شد: آزادراه همدان ـ ساوه مسیر ارتباطی غرب به مرکز کشور بـه طول ۱۷۵ کیلومتر است که در دو قطعه ۹۰ و ۸۵ کیلومتری اجرا شد. قطعه اول این آزادراه به طول ۹۰ کیلومتر به بهره برداری رسیده و زیرعبور ترافیک قرار دارد و ۲۸ کیلومتر از قطعه دوم آن به طول ۸۵ کیلومتر هم اکنون روزهای پایانی احداث خود را سپری می‌کند.

وی با یادآوری اینکه ایمنی این آزادراه به طور کامل تأمین شده است٬ ادامه داد: عبدالهاشم حسن نیا معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به نمایندگی از این سازمان از این مسیر بازدید کرد و با حضور وی در جلسه‌ای امور افتتاح این آزادراه نهایی و صورت جلسه شد؛ در حال حاضر فقط سه کیلومتر از آسفالت لایه دوم در مسیر باقی مانده که برای هفته دولت تکمیل و آماده بهره‌برداری خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت آزادراه تهران-شمال٬ گفت: برآورد اولیه قطعه نخست آزادراه یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده و این برآورد اولیه با جزئیات پروژه به اطلاع معاون اول ریاست جمهوری رسیده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶ پیمانکار در قطعه یک آزادراه تهران-شمال مشغول به کارهستند و قطعه یک میان این ۶ پیمانکار تقسیم شده است٬ افزود: به شرط تأمین منابع مالی قطعه نخست این آزادراه تا پایان سال ۹۵ به بهره‌برداری می‌رسد.

حفاری تونل البرز از دو جبهه 
نورزاد ادامه داد: در قطعه دوم مشاوری مشغول کار طراحی مهندسی است که پس از اتمام کار طراحی در فصل پاییز، در زمستان کار مناقصه و انتخاب پیمانکار آغاز خواهد شد در همین حال کار احداث تونل البرز با سرعت بالایی در حال اجرا است و دو پیمانکار ایرانی از دو جبهه مشغول حفاری تونل هستند.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به پیچیدگی‌های قطعه سوم آزادراه تهران-شمال٬ اظهار کرد: قرار است کار مطالعاتی این قطعه به دلیل پیچیدگی‌های فراوانی که دارد به مشاور خارجی واگذار شود که پس از مشورت با وزیر راه و شهرسازی تصمیم بر این شد علاوه بر مشاور خارجی با مشاور ایرانی نیز وارد مذاکره شدیم.

نورزاد اضافه کرد: در مسیر هزارچم تفاوت تراز بسیار زیادی در فاصله کوتاه وجود دارد که این نقطه یکی از پیچیدگی‌های طراحی مهندسی در قطعه سوم است.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *