رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

انتقاد به خارج کردن زمان چراغ‌‎های راهنمایی رانندگی از وضعیت استاندارد/ تذکر به راهور و معاونت حمل و نقل شهری

14:06 - 24 مرداد 1394
کد خبر: ۶۶۶۸۱
خبرگزاری میزان: رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که خارج کردن زمان چراغ های راهنمایی رانندگی از وضعیت استاندارد منجر به تحمیل بار ترافیک خیابان های اصلی به فرعی، دامن زدن به ترافیک و ایجاد بی تفاوتی بین شهروندان نسبت به قوانین می شود، گفت: راهور و معاونت حمل و نقل باید در جلسه ای مشترک به حل این موضوع بپردازند.
بی اعتنایی شهروندان به قوانین پیامد خارج کردن زمان چراغ های راهنمایی و رانندگی از وضعیت استاندارد/ راهور و مدیریت شهری چاره اندیشی کنند/ تولیدی شنبهاقبال شاکری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، با اشاره به شکایت شهروندان نسبت به زمان زیاد تنظیم شده برای برخی از چراغ های راهنمایی رانندگی خیابان های فرعی به اصلی در سطح شهر، خاطرنشان کرد: بسیاری از شهروندان در مدت زمان اندکی که در نظر گرفته شده است به سرعت از چراغ ها عبور می کنند، اما کم بودن زمان این چراغ ها منجر به جریمه عبور از چراغ قرمز می شود.

وی ادامه داد: این در حالی است که خودروها مدت زمان زیادی را برای عبور از چراغ در خیابان های اصلی به فرعی سپری می کنند.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که وضعیت این چراغ ها نظم شهری و ارتباط بین سایر چراغ های راهنمای موجود در سطح شهر را بر هم می زند، اظهار کرد: این در حالی است که چراغ های موجود در شهر باید با یکدیگر همسان (assimilate) شوند در غیر این صورت نظم رفت و آمد در سطح شهر بر هم می خورد.

شاکری با بیان این که به معاونت حمل و نقل و راهور در این مورد تذکر داده ایم، گفت: تقاضای ما این است که این چراغ ها به صورت برنامه ریزی شده باشد،البته در نظر گرفته شدن اندکی تغییر در زمان محاسبه شده اگر در حجم تردد و کاهش ترافیک اثرگذار باشد،مانعی ندارد اما باید توجه داشت که تغییر ساعت چراغ های راهنمایی رانندگی خارج از سیستم برنامه ریزی شده بیشتر به ترافیک دامن می زند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که تنها در مواقع اضطراری دلیلی برای تغییر ساعت چراغ های راهنمایی و رانندگی وجود ندارد، اظهار کرد: برای کاستن از حجم ترافیک خیابان های اصلی باید به برنامه ریزی های کلان دست زد، به عنوان مثال از ورود خودروها تا حد امکان به محدوده مرکزی شهر جلوگیری کرد. در این صورت بار ترافیک خیابان های اصلی را بر دوش خیابان های فرعی نمی اندازیم.

وی تاکید کرد: تغییر ساعت چراغ های راهنمایی و رانندگی به شیوه ای که بیان شد برنامه ای سطح وسیع است و توسط ماموران بر سر چهار راه ها صورت نمی گیرد، این در حالی است که نفس چنین اقدامی بدون برنامه ریزی منجر به ایجاد بی اعتمادی در شهروندان و بی تفاوتی آنها به قوانین می شود، زیرا بارها دیده شده است که ساعت چراغ ها به پایان رسیده اما همچنان در وضعیت قرمز باقی می ماند در چنین حالتی حتی با بوق های ممتد خودروها و عصبانیت رانندگان روبرو هستیم که این خشم و درگیری خود یکی دیگر از پیامدهای خارج کردن چراغ های راهنمایی رانندگی از وضعیت استاندارد است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد نسبت به این که این چراغ ها در مدت زمان شبانه روز برنامه یکسانی دارد، گفت: دلیلی ندارد در خلوتی شب خودروها برابر با مدت زمانیکه در روز باید برای سبز شدن چراغ راهنماا صبر کنند، معطل بمانند. این موضوع به اتلاف وقت و انرژی و نیز آلودگی هوا دامن می زند.


شاکری با تاکید بر ارائه تذکر در صحن شورا در روزهای آتی گفت: از دید بنده معاونت حمل و نقل و ترافیک و راهور در جلسه های مشترک باید به حل این مشکل بپردازند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *