بار بیمه ها بر دوش مردم / نیاز 400 میلیاردتومان برای آزادی زندانیان

11:25 - 21 تير 1393
کد خبر: ۶۶۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
گروه حقوقی قضایی خبرگزاری میزان: نائب رئیس ستاد دیه کشور گفت: بیمه ها باری از دوش مردم برنمی دارند و مردم در مطالبه حقشان از بیمه ها نباید کوتاه بیایند زیرا بیمه ها به بهانه های عجیب و غریب و با تفسیر های خاص از قانون بیمه می گیرند.

گروه حقوقی قضایی : نائب رئیس ستاد دیه کشور گفت: بیمه ها باری از دوش مردم برنمی دارند و مردم در مطالبه حقشان از بیمه ها نباید کوتاه بیایند زیرا بیمه ها به بهانه های عجیب و غریب و با تفسیر های خاص از قانون بیمه می گیرند.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی میزان، علی اکبر یساقی افزود: هم اکنون قانون اجباری شخص ثالث مطرح است و بیم آن می‌رود که نمایندگان مردم نتوانند آنگونه که باید حقوق مردم را از لحاظ بیمه‌ها رعایت کنند چون این مهم مسئله فنی است.

وی ادامه داد: برغم کاهش تصادفات و سوانح رانندگی در کشور سالانه شاهد کشته شدن ۲۳ هزار نفر از هموطنان عزیزمان هستیم و از اوایل انقلاب تاکنون بیش از ۸۰۰ هزار نفر براثر سوانح رانندگی کشته و تعداد زیادی معلول شدند.

نائب رئیس ستاد دیه از افزایش مجروحین کارگاهی خبرداد و اظهار کرد: متاسفانه در سال گذشته تعداد مجروحین کارگاهی به 1900 نفر رسیده است.

وی با انتقاد از این‌که اکثر کارگاه‌هایی که برپا می‌کنیم قانون کار و ایمنی در آن‌ها رعایت نمی‌شود، تصریح کرد: اگر بخواهیم متمدن شویم و کشور درجه یک داشته باشیم باید قانون را رعایت کنیم و در این باره فکر اساسی کنیم که آن تغییر رفتار است.


یساقی با اشاره به این‌که بیش از ۷۵۰۰ نفر بابت قرارداد‌ها، مهریه و تصادفات در زندان‌های کشور به سر می‌برند، اظهارکرد: از مجموع این افراد بیش از ۴ هزار نفر از زندانیان بدهکار مالی هستند.


وی اظهار داشت: 7500 نفر زندانی جرائم غیر عمد در زندانهای کشور داریم که مبلغ 400میلیارد برای آزادی آن ها نیاز است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *