اعلام ایرادهای « آزمون استخدامی معلمان» به وزارت آموزش و پرورش/ انتقاد بهارستانی ها به قیمت دفترچه این آزمون

10:29 - 19 مرداد 1394
کد خبر: ۶۵۹۳۳
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از بررسی شرایط برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در این کمیسیون خبر داد و گفت: در نظر نگرفتن رشته های مورد نظر در هر منطقه، مبلغ در نظر گرفته شده برای دریافت دفترچه و نیز سقف سنی تعیین شده برای داوطلبان از جمله ایرادهای مطرح شده بود که برای اصلاح آنها، به وزارت آموزش و پرورش ارجاع شد.
اعلام ایرادهای آزمون استخدامی معلمان به وزارت آموزش و پرورش

قاسم احمدی لاشکی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی میزان با اشاره به جلسه عصر دیروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس که با حضور سید محمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، خاطر نشان کرد: در این جلسه ایرادهای مورد نظر کمیسیون مذکور در مورد شیوه برگزاری آزمون استخدامی معلمان مطرح و بررسی شد.

وی ادامه داد: مقرر شد موارد بررسی شده در کمیسیون، توسط معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی به وزیر منتقل شود. بدیهی است نتیجه اصلاحات به اطلاع کمیسیون خواهد رسید.

لاشکی با اشاره به این که در آزمون استخدامی آموزش و پرورش به نیاز منطقه‌ای و رشته‌ای چندان توجه نشده است، گفت: در برخی مناطق رشته‌هایی اعلام شده است که چندان به آنها نیاز نیست.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی ایراد دیگر شیوه برگزاری این آزمون را دریافت حق ثبت‌نام اعلام کرد و گفت: بر اساس آنچه سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرده است، هنگام ورود به سایت به منظور دریافت دفترچه آزمون ۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان از هر داوطلب دریافت می‌شود. این در حالی است که دریافت این مبلغ به معنای حق ثبت‌نام نیز نیست.

این نماینده مجلس افزود: حتی اگر داوطلب ثبت‌نام کند و بعدا در آزمون شرکت نکند، جای بحث وجود دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه تشریح ایرادهای ذکر شده توسط کمیسیون به این آزمون اظهار کرد: در مقدمات برگزاری این آزمون به سوابق کاری مربیان پیش‌دبستانی و نیروهای خرید خدمات آموزشی به‌ویژه در سال‌هایی که بیمه نبوده‌اند، توجه نشده است لذا باید نسبت به این موارد تدابیری اندیشیده شود.

احمدی لاشکی در پایان در خواست دیگر این کمیسیون از معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش را افزایش شرایط سنی داوطلبان عنوان و اظهار کرد: نمایندگان به سقف سنی در نظر گرفته شده در آزمون معترض بودند. این موضوع نیز به نماینده وزارتخانه آموزش پرورش در این کمیسیون منتقل شد.




ناشناس
|
-
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
0
0
شهر بروجرد 300 آموزگار ابتدایی کمبود داره اونوقت 1نفر سهمیه استخدام داره!!!
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *