«بان کی مون» خواستار جهانی عاری از سلاح اتمی شد

23:23 - 18 مرداد 1394
کد خبر: ۶۵۸۸۶
خبرگزاری میزان: «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل متحد امروز در مراسم یادبود هفتادمین سالگرد بمباران اتمی «ناکازاکی» توسط آمریکا حضور یافت و ضمن ادای احترام به قربانیان این فاجعه، خواستار امحاء تسلیحات هسته‌ای شد.
به گزارش به نقل از خبرگزاری مهر، دبیر کل سازمان ملل در مراسم یادبود هفتادمین سالگرد فاجعه بمباران اتمی شهر ناکازاکی ژاپن توسط آمریکا، خواستار جهانی عاری از سلاح‌های اتمی شد.

مون در این مراسم گفت: با توجه به اینکه بازماندگان بمباران اتمی شهرهای «هیروشیما» و ناکازاکی بیش از ۸۰ سال دارند، بهتر است به نشانه تقدیر از میراث برجای مانده این افراد، جهانی عاری از تسلیحات اتمی داشته باشیم.

مون ادامه داد: سازمان ملل نیز در این راستا به بسیج تمامی جهانیان برای رسیدن به این هدف خواهد پرداخت.

وی بدون اشاره به زرادخانه‌های هسته‌ای آمریکا، برخی از همپیمانان این کشور و نیز کلاهک‌های رژیم اشغالگر قدس به ابراز امیدواری بسنده کرد و گفت: ناکازاکی باید آخرین قربانی باشد. نمی‌توانیم دیگر استفاده از این سلاح را اجازه دهیم. تبعات انسانی اینگونه حملات بسیار عظیم است.


: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *