توفان ۸۳ کیلومتری در زابل/ ادارات ۵ شهرستان سیستان و بلوچستان تعطیل شد

14:06 - 18 مرداد 1394
کد خبر: ۶۵۷۵۲
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
خبرگزاری میزان: مدیرکل راه وشهرسازی سیستان و بلوچستان سرعت طوفان امروز در زابل را ۸۳ کیلومتر برساعت عنوان کرد و گفت: میزان غلظت غبار ۳۵ برابر حد مجاز است.
مسعود مالکی با اعلام این خبر گفت: از امروز تا سه‌شنبه سرعت باد در منطقه سیستان افزایش یافته و در نقاط مستعد توفان گرد و خاک و کاهش شدید دید رخ خواهد داد.

به گفته وی، صبح امروز یکشنبه میزان ذرات معلق در هوای منطقه سیستان به ۵ هزار و ۲۱۷ میکروگرم بر مترمکعب رسید که ۳۵ برابر حد مجاز و ۱۱ برابر حد بحرانی را نشان می دهد. همچنین امروز سرعت وزش باد و توفان گرد و خاک در زابل به بیش از  ۸۳ کیلومتر بر ساعت رسید و دید افقی را نیز به ۱۰۰ متر کاهش داد.

مالکی افزود: امروز و فردا در سایر نقاط استان نیز افزایش شدت باد و گرد و خاک را در برخی ساعات خواهیم داشت و تمامی ادارات پنج شهرستان منطقه سیستان غیر از ادارات و دستگاه‌های امدادی که در حالت آماده باش کامل بسر می‌برند امروز تعطیل است.

وی به شهروندان سیستانی توصیه کرد در صورت امکان از تردد در این نقاط خودداری کنند و برای اطلاع از آخرین وضعیت جوی و محدودیت‌های ترافیکی با سامانه گویای ۱۴۱ تماس بگیرند. اگر چه تمامی پیش بینی‌ها با همکاری ستاد مدیریت بحران استان انجام شده است تا هیچ گونه خسارتی جانی نداشته باشیم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *