فيلمنامه خوب ضامن موفقيت توليد فيلم‌های ويدیويی است

11:48 - 18 مرداد 1394
کد خبر: ۶۵۶۸۶
خبرگزاری میزان: عبدالحسن برزیده، کارگردان سینما گفت: فيلمنامه ساده و خوب علاوه بر صرفه‌جويی در زمان توليد می تواند باعث موفقيت در توليد آثار ويدیويی شود.
به گزارش گروه فرهنگی ، «عبدالحسن  برزیده كه اين روزها «مزار شريف» را در نوبت اكران عمومیدارد، برگزاری جشنواره فيلم ياس را فرصت خوبی برای تماشای فیلم، نقد و تحلیل آثار خواند و  افزود: جشنواره یاس فرصتی برای شناسایی فیلم‌های قابل تامل و کشف فیلم‌سازان تازه کار است. اهدای جایزه به سازندگان فیلم‌های خوب نیز موجب انگیزه، تشویق و کمک به تولید آثار با کیفیت‌تر خواهد شد.
 
وی ساخت و توزيع فیلم‌هایویدیویی را مبحثی جدید در کشور دانست و تصریح کرد: بخشی از این فیلم‌ها برای تلویزیون تولید می‌شوند که شاید فرصت نقد و بررسی بسیاری از آنها فراهم نشود. ولی جشنواره فرصتی است که فیلمسازان و هنرمندان این عرصه با هم آشنا شوند، در  نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی شرکت کنند وهمچنین فناوری جدید و فیلم‌های ساخته شده در طول سال مورد نقد و بررسی قرار دهند. دیدار و تعامل هنرمندان درباره فیلم‌ها در جشنواره روی می‌دهد که این اتفاق فرصت خوبی در زمینه تولید و نقد و تحلیل را فراهم می‌کند.
 
اين كارگردان تصريح كرد: هم‌مان با برگزاری جشنواره، فیلم‌های تولید شده در طول سال مي‌تواند مورد ارزيابی كارشناسان قرار بگيرد و ضعف و نقصان آثار مشخص شود. ویه بخش طرح و ايده فيلمنامه نيز اشاره كرد و يادآور شد: مورد بررسی قرار گرفتن آثار اين بخش باعث گزينش ایده‌ها و طرح‌های خوب مي‌شود و اين امر، توليد آثار خوب و تاثيرگذار را در این حوزه به‌دنبال دارد.

کارگردان  فيلم «دکل» با انتقاد به وضعیت تولید فیلم ویدیویی نيز اظهار داشت: در حال حاضر بیشتر تولیدات در حوزه فیلم‌های ویدیویی مختص تلویزیون است. ساخت فیلم ویدیویی به طور کلی روز به روز ارزان‌تر می‌شود و برای ساخت آن مبلغ ناچیزی در نظر می‌گیرند که نتیجه قابل قبولی هم ندارد، چون تعریفی که از فیلم ویدیویی وجود دارد اشتباه و غير اصولی است. به نظرم، تعریف درست این است که «فیلمنامه ساده و خوب در زمان کوتاه تولید شود». فیلمنامه‌ای که در زمان کوتاه تولید شود به صرفه است. «زمان» نقش بسزایی در کم یا زیاد شدن هزینه تولید فیلم دارد. برای مثال اگر در تولید یک فیلم ویدیویی زمان تولید از 30 روز فراتر رود، آن پروژه از لحاظ مالی با مشکل روبه‌رو خواهد شد.  

برزیده با بیان این که باید به حوزه فیلم ویدیویی نگاه جدی شود، خاطرنشان کرد: اگر این نگاه کیفی در حوزه تولید آثار ویدیویی گسترش یابد رغبت سازندگان به ساخت این نوع فیلم‌ها بیشتر می‌شود و افراد حرفه‌ای هم به این حوزه وارد می‌شوند. هرچند هنرمندان حرفه‌ای بسیاری داریم که در این زمینه فعالیت داشته‌اند. لازم است دبیرخانه جشنواره در طول سال فعال باشد و ساخت آثار خوب را به فیلم‌سازان باتجربه ارجاع دهد که این کار هم تشویق دیگر فیلم‌سازان را به همراه دارد و رونقی به این فضا می‌دهد.

سومین جشنواره بین‌المللی فیلم ویدیویی یاس اول تا ششم مهر ماه سال جاری در استان مازندران برگزار می‌شود.
 
 انتهای پیام/
 
 
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *