ورود ۸۱ درصد کالاها از ۴ پایانه‌مرزی/ بیشترین محصولات صادراتی ایران چیست؟

11:09 - 18 مرداد 1394
کد خبر: ۶۵۶۸۰
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
خبرگزاری میزان: چهار میلیون و ۳۵۱ هزار و ۳۵۱ تن کالا در چهارماهه نخست امسال از کشور عبور کرد که سهم ناوگان ایرانی از کل حجم کالاهای ترانزیتی ۶۳ درصد بود.
در چهارماهه امسال ۴ میلیون و ۳۵۱ هزار و ۳۵۱ تن کالا از کشور ایران عبور کرد که که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری نداشت.

سهم تیرماه از کل ترانزیت انجام شده در چهار ماهه نخست امسال ۹۷۷ هزار و ۳۵۱ تن کالا بود. از حجم کل کالاهای ترانزیت شده از کشور ۲ میلیون و ۲۰۶ هزار و ۵۴۱ تن مواد نفتی و مابقی کالاهای غیر نفتی بود.

فعال‌ترین مرزهای ورود کالا به کشور به ترتیب پایانه‌های مرزی پرویزخان، بندرعباس، باشماق و بازرگان بود که ۸۱ درصد از حجم کل کالاهای ترازیتی کشور از این مرزها وارد کشور شد.  همچنین فعال‌ترین مرزهای خروج کالاهای ترانزیتی بندر امام خمینی(ره)، بندر عباس، لطف آباد، بازرگان و سرخس بودند.

مهمترین مبدا کالاهای ترانزیتی کشورهای عراق، ترکیه و امارات و مهمترین مقاصد کالاهای ترانزیتی نیز کشورهای امارات متحده عربی و ترکمنستان بودند.

عمده ترین کالاهای ترانزیتی از کشور مواد نفتی، انواع پنبه و انواع محصولات شیمیایی بودند.

از حجم کل کالاهایی که طی چهار ماهه نخست امسال از کشور ترانزیت شده ۶۳ درصد توسط ناوگان ایرانی، ۱۰ درصد توسط ناوگان عراقی، ۱۰ درصد توسط ناوگان ترکیه و مابقی توسط ناوگان سایر کشورها انجام شده است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *