رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تصویب کلیات لایحه الحاق ایران به پروتکل ریشه کنی تجارت غیرقانونی محصولات دخانی

10:33 - 18 مرداد 1394
کد خبر: ۶۵۶۵۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان: نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات لایحه الحاق ایران به پروتکل ریشه‌کنی تجارت غیرقانونی محصولات دخانی را تصویب کردند.
تصویب کلیات لایحه الحاق ایران به پروتکل ریش‌کنی تجارت غیرقانونی محصولات دخانی

به‌ گزارش ،نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه 18 مردادماه) مجلس شورای اسلامی، لایحه الحاق ایران به پروتکل ریشه‌کنی تجارت غیرقانونی محصولات دخانی را با 126 رأی موافق، 2 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 227 نماینده حاضر در جلسه تصویب کردند.

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی ماده واحده این لایحه را نیز با 144 رأی موافق، 3 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 228 نماینده حاضر در جلسه مورد موافقت قرار دادند.

در ماده واحده این لایحه آمده است:

به دولت جمهوری اسلامی ایران اجازه داده می‌شود به پروتکل ریشه‌کنی تجارت غیرقانونی محصولات دخانی مشتمل بر 47 ماده (به شرح پیوست) ملحق گردد و اسناد الحاق را نزد امین اسناد تودیع نماید.

تبصره 1 این ماده اشاره دارد که تعیین و تغییر دستگاه اجرایی طرف عضویت و مقام صلاحیتدار موضوع پروتکل بر عهده دولت است.

در تبصره 2 آن مقرر شده که دستگاه اجرایی مزبور موظف است راهبردهای ملی، جامع و همه جانبه و در صورت لزوم پیش نویس لوایح و مقررات لازم را با هماهنگی سایر دستگاه های اجرایی ذیربط برای تحقق اهداف پروتکل تنظیم و آنها را برای تصویب به مراجع ذیربط تقدیم نمایند.

بر اساس تبصره 3 ، رعایت اصول 139 و 77 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برای هرگونه اصلاح پروتکل یا پیوست های آن در اجرای مواد 37، 38 و 39 پروتکل الزامی است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *