تهیه طرح فاز یک تا سه میدان مشق/ مرمت نمای بیرونی ساختمان قزاق ها

8:39 - 18 مرداد 1394
کد خبر: ۶۵۵۷۷
خبرگزاری میزان: معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اعلام خبر آماده شدن طرح فاز یک تا سه میدان مشق و اتمام آن تا انتهای سال جاری گفت: نمای بیرونی دانشکده هنر که در گذشته ساختمان قزاق ها بوده است را نیز مرمت می کنیم.
تهیه طرح فاز یک تا سه میدان مشق/ مرمت نمای بیرونی ساختمان قزاق هامجتبی عبدالهی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، با اشاره به آماده شدن طرح فاز یک تا سه میدان مشق، اظهار کرد: پس از انجام مناقصه انجام آن این طرح را به دست یک پیمانکار می سپاریم.

عبدالهی ادامه داد: کف سازی، جداره سازی و نورپردازی از جمله اقداماتی است که برای این میدان در نظر گرفته ایم.

معاون شهردار تهران با بیان این که کف سازی میدان مشق پیشرفت خوبی داشته است، خاطرنشان کرد: به مرور تا انتهای سال تمام عملیات مربوط به میدان مشق به اتمام می رسد.

معاون شهردار تهران با اشاره به این که میدان مشق مربوط به دوره قاجار است، ادامه داد: این میدان مدت کوتاهی نیز در دوره رضاشاه به نام باغ ملی خوانده می‌شد و بعد از آن ساختمان‌های دولتی در آن ساخته شد.

عبدالهی در پایان به دانشکده هنر دانشگاه تهران اشاره کرد و گفت: این ساختمان محلی برای قزاق ها در گذشته بوده است. در حال حاضر در صدد هستیم، نمای بیرونی این دانشکده را مرمت کنیم.

گفتنی است میدان مشق در تاریخ ۱۲ مهرماه سال ۱۳۷۷ با شماره ۲۱۳۰ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۳ رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگر از بی‌توجهی دولت پیشین به مصوبه هیات وزیران سال ۸۲ مبنی بر آزادسازی سایت تاریخی میدان مشق تا کاخ گلستان خبر داد و اعلان کرد که چنانچه شهرداری با سازمان میراث فرهنگی همکاری و فضاهای اطراف میدان مشق را آزادسازی کند، پیشنهاد ثبت جهانی این میدان به یونسکو ارائه خواهد شد.



محمد عیسی وند
|
-
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
0
0
صفحه شهری این سایت خیلی خوب هست. برای من با توجه به شغلم یک رفرنس محسوب میشه که به اطلاعات دقیقش مطمئنم
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *