کشورهای غربی خود اصلی ترین ناقضان حقوق بشر در جهان هستند/ دستگاه قضایی دو کشور می توانند در زمینه مبارزه با فعالیت گروه های تروریست از جمله داعش روابط نزدیکتری داشته باشند

17:26 - 17 مرداد 1394
کد خبر: ۶۵۵۳۷
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئيس قوه قضاييه مبارزه با تروريسم و همكاري‌هاي حقوق بشري را از جمله نقاط برجسته قابل ارتقا در محور مناسبات دو كشور برشمرد و اظهار كرد: بلاروس نيز مانند ايران به دليل استقلال و پرهيز از پذيرش مباني حقوق بشري غرب همواره مورد فشار غربي‌ها است.
کشورهای غربی خود اصلی ترین ناقضان حقوق بشر در جهان هستند/ دستگاه قضایی دو کشور می توانند در زمینه مبارزه با فعالیت گروه های تروریسیت از جمله داعش روابط نزدیکتری داشته باشندبه گزارش گروه به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه،آيت الله آملی لاريجاني در ديدار الكساندر ولاديميروويچ دادستان كل كشور بلاروس بر گسترش مناسبات قضايی دو كشور و افزايش همكاری‌ها در مسائلي مانند حقوق بشر و مبارزه با تروريسم تأكيد كرد.

 آيت ا... صادق آملي لاريجاني با ابراز خرسندي از سفر هيئت قضايي بلاروس به ايران و تأكيد بر تلاش براي گسترش همكاري‌هاي دو كشور در سطوح مختلف از جمله مسايل قضايي و حقوقي گفت: روابط ايران و بلاروس در سالهاي اخير گسترش خوبي داشته و با برنامه‌ريزي بيشتر و همكاري‌هاي متقابل سطح اين روابط مي‌تواند بيش از پيش ارتقا يابد.

رئيس قوه قضاييه آشنايي دو كشور با نظام قضايي‌ يكديگر را فصل مناسبي در ارتقاي سطح روابط قضايي و حقوقي دانست و خواستار سفر هيئت‌هاي تخصصي قضايي به منظور شناخت بيشتر با ساختار قضايي و ايجاد روابط مستحكم‌تر ايران و بلاروس شد.

آيت الله آملي لاريجاني با تشريح و تبيين نظام قضايي جمهوري اسلامي ايران استقلال دستگاه قضايي ايران را عامل عملكرد مناسب‌تر و نظارت بيشتر بر دستگاههاي اجرايي و ويژگي‌ بسيار مهم قوه قضاييه جمهوري اسلامي ايران نام برد.

رئيس قوه قضاييه مبارزه با تروريسم و همكاري‌هاي حقوق بشري را از جمله نقاط برجسته قابل ارتقا در محور مناسبات دو كشور برشمرد و اظهار كرد: بلاروس نيز مانند ايران به دليل استقلال و پرهيز از پذيرش مباني حقوق بشري غرب همواره مورد فشار غربي‌ها است.

آيت الله لاريجاني افزود: متأسفانه غربي‌ها همواره تلاش مي‌كنند مباني حقوق بشري خود را به كشورهاي مستقل و داراي فرهنگ‌ها و ارزشهاي غير غربي تحميل كنند.

رئيس قوه قضاييه مبارزه با تروريسم را محور ديگري از همكاري‌هاي بين‌المللي ايران و بلاروس بر شمرد و همچنين بر امضاي تفاهم نامه و معاضدت قضايي و استرداد مجرمان ميان دو كشور تأكيد كرد.

در اين ديدار الكساندر ولاديميروويچ دادستان كل بلاروس نيز با ابراز خوشحالي از سفر به ايران از آمادگي كشورش براي گسترش مناسبات حقوقي و قضايي با ايران خبر داد.

دادستان كل كشور بلاروس موفقيت اخير ايران در مذاكرات هسته‌اي را تبريك گفت و ابراز اميدواري كرد روابط دو كشور در سطوح مختلف بيش از پيش ارتقا پيدا كند.

دادستان كل بلاروس نظام قضايي جمهوري اسلامي ايران را مناسب و داراي ويژگي‌هاي منحصر به فرد خواند.

وي همچنين از آمادگي كشورش براي ايجاد بسترهاي مناسب حقوقي و قضايي براي افزايش سطح مراودات اقتصادي دو كشور خبر داد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *