رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بررسی موضوع الحاق ایران به اتحادیه جهانی سردفتران

10:58 - 15 مرداد 1394
کد خبر: ۶۴۹۶۱
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان :در دیدار نایب رییس اتحادیه جهانی سردفتران با رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موضوع الحاق ایران به اتحادیه جهانی سردفتران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
بررسی موضوع الحاق ایران به اتحادیه جهانی سردفتران
به گزارش گروه حقوقی قضایی به نقل از روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، تویسرکانی در دیدار با نایب رییس اتحادیه جهانی سردفتران ضمن تشریح نظام قضایی و ثبتی ایران گفت: در ایران همه امور مربوط به ثبت مالکیتها به صورت متمرکز در سازمان ثبت اسناد و املاک انجام می گیرد.

وی با اشاره به تحولات سال های اخیر در حوزه دفاتر اسناد رسمی، از حذف روش های سنتی، تسریع در ارائه خدمات و شفاف سازی، حذف اوراق بهادار و الکترونیکی شدن فرآیندها یاد کرد و افزود: این اقدامات باعث تسهیل در تنظیم معاملات، گردش اقتصادی بهتر و جلوگیری از پولشویی خواهد شد.

معاون رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: یکی از استراتژی های کلی کشور توسعه ثبت رسمی است که باعث پیشگیری از بسیاری دعاوی و جرائم می شود.

تویسرکانی با اشاره به تضمین کلیه اقدامات حقوقی و ثبتی دفاتر اسناد رسمی از سوی حاکمیت در ایران تصریح کرد: اگر در زمینه مفاد اسناد رسمی اختلافی پیش بیاید دیگر نیازی به مراجعه افراد به دادگاه ها نیست و سازمان ثبت با صدور اجرائیه در خصوص مفاد اسناد رسمی که در دفاتر تنظیم شده نسبت به احقاق حقوق اشخاص اقدام می نماید.

وی با اشاره به تحریم های  اعمال شده توسط استکبار طی سال های اخیر علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر چه وضع این تحریم ها امری ظالمانه و بهانه جویانه بود لکن باعث اتکای بیشتر به ظرفیت ها و توانمندی های داخلی گردید و زمینه خودکفایی در بسیاری از صنایع ، علوم و حرکت مستقل در امر تولید و فناوری را به دنبال داشت.

تویسرکانی خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی در ابعاد گوناگون پیشرفت کرده و حرکت به سمت افق های روشن را پیش گرفته است  ایران الگوی بسیاری از کشورهاست و ایستادگی و مقاومت بر مواضع، بار تحریم را خنثی کرده و این امر برای دنیا ثابت شده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین آمادگی این سازمان جهت همکاری و تبادل تجربه در زمینه های متعدد ثبتی با سایر کشورها از جمله اتحادیه جهانی سردفتران را اعلام  کرد.

نایب رئیس اتحادیه جهانی سردفتران نیز در این دیدار، تمرکز فعالیت های ثبتی ایران در یک سازمان را باعث افزایش امنیت حقوقی و اجتماعی عنوان کرد و گفت: امنیت قضایی و حقوقی یکی از مسائل مهم در توسعه هر جامعه و رشد سرمایه گذاری در کشورها است.

وی با اشاره به سابقه تشکیل اتحادیه جهانی سردفتران اظهار داشت: نظام ثبتی و سردفتری ایران شایستگی زیادی برای پیوستن به این اتحادیه دارد و جای خالی کشور با سابقه و استراتریکی مثل ایران در این اتحادیه خالی است و امیدواریم به زودی شاهد پیوستن ایران به این اتحادیه باشیم.

معاون اتحادیه جهانی سردفتران همچنین به تحریم های اعمال شده بر ضد ایران نیز اشاره کرد و گفت: تحریم کشورهای مستقل و پر استعداد همچون ایران کار احمقانه ای است و  نتیجه عکس در پی دارد.

وی یادآور شد: ظرفیت بالای ایران در ابعاد مختلف و وجود زمینه های اقتصادی و صنعتی و موقعیت خاص ایران در منطقه آثار تحریم و ایجاد محدودیت های گوناگون را بر مسیر پیشرفت این کشور به حداقل رسانده و آثار منفی تحریم ها بیشتر از آن که دامن ایران را بگیرد از جهات مختلف گریبانگیر کشورهای تحریم کننده گردیده است.

وی افزود: نتیجه سفر به ایران و مذاکرات انجام شده در اولین اجلاس شورای راهبردی اتحادیه مطرح و شرایط برای پیوستن جمهوری اسلامی ایران تسهیل خواهد شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *