رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

گرفتن مجوز صرافی چقدر سرمایه می‌خواهد؟

5:15 - 15 مرداد 1394
کد خبر: ۶۴۹۱۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون نظارتی بانک مرکزی گفت: صرافی ها برای دریافت مجوز تنها تا 28 مرداد ماه سال جاری مهلت دارند.
به گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، حمید تهرانفر اظهار کرد: پس از پایان اتمام مهلت ساماندهی صرافی ها، برخورد با صرافی های غیرمجاز آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: در تاریخ 25 مرداد سال 93 مقررات قبلی تشدید شد و قرار بود صرافی ها با 20 میلیارد تومان فعالیت کنند و این رقم را کاهش دادیم که در برخی شهرها این رقم 4 میلیارد تومان و در شهرهای کوچک 2 میلیارد تومان شده است.

معاون نظارتی بانک مرکزی گفت: در حال حاضر 2 هزار پرونده در دست ما است که در آینده ای نزدیک صرافی غیرمجاز، مجوز دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد: مقررات سخت سبب شده بود که صرافی هایی قدیمی برای تمدید مجوز اقدام نکنند که امیدواریم تا 28 مرداد ماه این کار را انجام دهند.

اجازه فعالیت به صرافی های غیرمجاز نمی دهیم
تهرانفر افزود: بعد از تاریخ معین شده برای صرافی ها برای اخذ مجوز، دیگر به صرافی ها اجازه نمی دهیم بدون مجوز فعالیت کند.

معاون نظارتی بانک مرکزی گفت: صرافی هایی که با بانک مرکزی کار می کنند تمام فرآیند کارشان شفاف می شوند البته در این میان برخی صرافی ها نیز دوست ندارند شفاف کار کنند و قصد قانون گریزی و عدم پرداخت یارانه را در دستور کار دارند.

وی اضافه کرد: تا چند سال پیش صرافی ها پروانه های خود را از اتحادیه صنف طلا و جواهر اخذ می کردند اما اکنون این مجوز از سوی بانک مرکزی صادر می شود و مرکز صدور مجوز و اعطای پروانه بانک مرکزی مشخص شده است که در قانون پنجم توسعه نیز به طور مشخص به این موضوع تاکید شده است.

معاون نظارتی بانک مرکزی ادامه داد: در حال حاضر اتمام حجت صورت گرفته و عذری مورد قبول نخواهد بود.

وی تصریح کرد: طبق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کلیه معاملات ارزی باید در مبادی مجاز انجام شود که نمونه آن شعب بانک ها و صرافی های مجاز است و غیر از این مبنای قانونی ندارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *