کوتاهی در پیگیری فساد اخلاقی مقام بلند پایه

13:24 - 13 مرداد 1394
کد خبر: ۶۴۴۵۵
خبرگزاری میزان: کمیسیون مستقل شکایات علیه پلیس (آی‌پی‌سی‌سی) می‌گوید درباره نحوه رسیدگی افسران به پروندۀ اتهام سوء استفاده جنسی ادوارد هیث، نخست وزیر سابق این کشور، از کودکان تحقیق خواهد کرد.

به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از جام نیوز؛ آی‌پی‌سی‌سی اعلام كرد این تحقیقات به ادعاهای مطرح شده درباره سهل‌انگاری پلیسِ ویلت‌شایر در رسیدگی به پروندۀ کودک آزاری که در دهه 1990 میلادی تشکیل شده بود، مربوط خواهد شد.

آی‌پی‌سی‌سی همچنین افزود: «گفته می‌شود زمانی که شخصی تهدید کرد دست داشتن احتمالی سِر ادوارد هیث را در تعرض به کودکان افشا کند، پیگرد قضایی درباره این موضوع متوقف شد.»

این کمیسیون افزود: «علاوه بر این ادعا، کمیسیون مستقل شکایات علیه پلیس به بررسی این موضوع خواهد پرداخت که آیا پلیس ویلت‌شایر بعد از آن، اقداماتی برای بررسی و رسیدگی به این ادعاها اتخاذ کرد یا خیر.»

آی‌پی‌سی‌سی تصریح کرد، پلیس ویلت‌شایر «بعد از ادعاهای یک افسر ارشد بازنشسته» پرونده مذکور را به این کمیسیون ارجاع داده است.

شان مِموری، رئیس پلیس ویلت‌شایر به شبکه آی‌تی‎وی گفت: «در این تحقیقات شاهدان و قربانیان باید حضور یابند... ما به طور مؤثر و با حفظ کامل حریم شخصی آنهایی که فراخوانده می‌شوند، به این موضوع رسیدگی خواهیم کرد.»

پلیس ویلت‌شایر با صدور بیانیه‌ای از قصد خود برای همکاری نزدیک با مشاوران «انجمن ملی جلوگیری از ظلم به کودکان» برای «تضمین حمایتِ مقتضی از هریک از قربانیان» خبر داد.

وِلف ویکز، کفیل ریاست «بنیاد خیریه سِر اِد هیث» به آی‌تی‌وی گفت از اخبار مربوط به تحقیقات بهت‌زده شده است.

وی افزود: «ما از صمیم قلب امیدواریم، یا باور داریم، این تحقیقات بی‌گناهی سِر ادوارد را ثابت کند.»

/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *