هرگونه افزایش قیمت خودسرانه محصولات لبنی غیر قانونی است

13:49 - 13 مرداد 1394
کد خبر: ۶۴۴۳۵
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان: رییس سازمان حمایت مصرف کننده و تولید کننده اعلام کرد: تاکنون هیچگونه مصوبه ای از طرف کارگروه تنظیم بازار مبنی بر افزایش قیمت محصولات لبنی تصویب و ابلاغ نشده است.
هرگونه افزایش خودسرانه محصولات لبنی غیر قانونی است
به گزارش ، سید محمود نوابی گفت: با وجودی که  پس از ابلاغ مصوبه هیجدهمین جلسه ستاد هدفمندسازی یارانه ها، مبنی بر اختیار صدور مجوز افزایش قیمت حداکثر تا سقف 6 درصد توسط در سال، سازمان حمایت  پس از بررسی مدارک و مستندات  و احراز شرایط برای افزایش قیمت در خصوص کالای گروه اول، تا این  لحظه هیچگونه افزایش قیمتی در این ارتباط از سوی این سازمان تصویب و ابلاغ نشده است و هرگونه تغییر در قیمت فرآورده های لبنی فاقد وجاهت قانونی است.

وی تصریح کرد: براساس بررسیهای صورت گرفته و گزارش بازرسان ویژه این سازمان، یکی از واحدهای تولیدکننده محصولات لبنی از توزیع شیر کم چرب تولیدی خود خودداری می کرد و به افزایش خودسرانه قیمت این محصول اقدام کرده بود ولی  در واکنشی سریع و اعمال قانون نسبت به اصلاح قیمتهای مورد نظر اقدام وفرایند توزیع در حالت عادی قرار می گیرد.

نوابی یادآور شد: بنا بر اعلام مسئولین واحدهای عمده لبنی و دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی، افزایش قیمتها به دلیل تاثیر منفی بر میزان فروش فرآورده های لبنی، مطلوب کارخانجات تولیدکننده نیست.

وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت ثبات در بازار محصولات لبنی و با هدف حمایت توام از تولید و مصرف این اقلام ، نظارت و پایش مستمر بر نحوه عرضه این محصولات همزمان در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی و این سازمان قرار داشته و در خصوص با هرگونه تخلفی نظیر امتناع از عرضه، گرانفروشی و ... اعمال قانون خواهد شد. 




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *