جمادی: اظهار نظرهای بی‌سند ممکن است وجه اتهامی پیدا کند

15:51 - 13 مرداد 1394
کد خبر: ۶۴۴۳۰
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان : رئیس کل دادگستری بوشهر گفت: برخی اظهارنظرها ممکن است وجه اتهامی پیدا کند و اشخاص نباید بدون اطلاع و اطمینان از صحت مطلبی اقدام به اظهارنظرهای بی‌سند کنند.
جمادی: اظهار نظرهای بی‌سند ممکن است وجه اتهامی پیدا کند«علی جمادی» در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی ، با اشاره به حوادث اخیر پزشکی در کشور و هشدارهای آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه و حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژیه سخنگوی قوه قضائیه مبنی بر ضرورت پرهیز جنجال آفرینی صنفی و رسانه ای و هجمه علیه قوه قضائیه بدون طی مراحل قانونی رسیدگی قضائی، اظهار کرد:برخی اظهار نظرها ممکن است وجه اتهامی پیدا کند و اینکه هر شخص بدون اطلاع و اطمینان از صحت مطلبی اقدام به اظهار نظر کند امکان ایجاد مسائل اتهامی دارد.

وی تاکید کرد: هیچ کس نباید موضوعی که نیاز به بررسی قضایی دارد را پیش داوری کند و خود را در مقام قاضی قرار دهد.

این مقام قضایی با اشاره به اینکه هرگونه اظهار نظری باید مستدل باشد گفت: اگر موضوعی اتفاق بی افتد نیاز به بررسی های دقیق است و تنها قاضی اجازه اظهار نظر دارد.

جمادی افزود: اگر موضوعی مطرح شود که نیاز به بررسی  داشته باشد تنها قاضی می‌تواند اجازه بررسی داده و فارغ از هرگونه پیش داوری نتیجه گیری کند.

با توجه به حوادث اخیر پزشکی در کشور و فضاسازی برخی جوامع صنفی در این خصوص، روز گذشته آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان قضایی با اشاره به برخی حوادث اخیر در کشور و جنجالهای صنفی و رسانه ای متعاقب آن علیه دستگاه قضایی ضمن پرهیز دادن صنوف از «واکنش های هیجانی و عجولانه صنفی» نسبت به برخی حوادث گفت: دستگاه قضایی در طول سال به 15میلیون پرونده رسیدگی می کند که کار طاقت فرسایی است و در واقع اين يكي از بالاترین خدمت‌رساني‌ها به مردم عزيز كشور است پس نباید به بهانه یکی دو حادثه این خدمات زیر سوال برود و هجمه علیه قوه قضاییه و کارکنان قضايي صورت گيرد. دفاع و حمايت از دستگاه قضایی به نفع همگان است چرا که اقتدار صحیح قوه قضاییه موجب امنیت و اقتدار کشور است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *