زمان سفر و قیمت بلیت قطار گرگان - ترکمنستان چقدر است؟

23:00 - 13 مرداد 1394
کد خبر: ۶۴۴۲۸
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
خبرگزاری میزان: معاون مسافری راه آهن از بهره‌برداری قطار مسافری گرگان-اینچه برون در حضور مقامات کشوری خبر داد و گفت: این قطار روزانه دو بار رفت و برگشت در مسیر ۷۵ کیلومتری گرگان تا مرز اینچه برون (ایران- ترکمنستان) به ججابجایی مسافر می‌ پردازد؛ علاوه بر این روزانه یک سیر نیز در مسیر گرکان تا ساری خواهد داشت.

به گزارش ، محمد راشدی از راه‌اندازی قطار مسافری گرگان-اینچه‌برون خبر داد و گفت: این خط ریلی با هزینه ۱۵۰ میلیارد ریال که هزینه معمول برای راه اندازی قطارهای ریل باس است به بهره‌برداری رسید.

وی با یادآوری اینکه زمان سیر مسیر گرگان-اینچه برون ۵۰ دقیقه است٬ ادامه داد: نرخ بلیت مصوب برای این مسیر دو هزار و ۵۰۰ تومان بوده ولی شرکت حمل و نقلی رجا تا اطلاع ثانوی ۲۰ درصد تخفیف برای سیر مردم در نظر گرفته و کرایه‌ها ۲۰۰۰ تومان است.

راشدی سرعت این قطار را ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت عنوان و اظهار کرد: در حال حاضر دو قطار ریل‌باس برای مسیر گرگان- پل سفید نیز در این محدوده تردد می‌کنند؛ ضمن اینکه ظرفیت قطارهای ریل‌باس ۳۳۶ نفر است.

وی یادآور شد: زمان حرکت این قطار درسرویس اول از گرگان به اینچه برون ساعت ۶:۳۰ صبح و زمان برگشت ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح و زمان حرکت سیر دوم این مسیر ساعت ۱۳ و زمان برگشت نیز ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه است.

این مقام مسئول در شرکت راه آهن تأکید کرد: توسعه قطارهای حومه‌ای در راستای سیاست‌های دولت و تأکیدات وزیر راه و شهرسازی در اولویت داریم و تلاش می‌کنیم قطارهای حومه‌‌ای در سراسر کشور توسعه یابد.

طرح توسعه سفرهای این قطار به محور گرگان - عشق آباد نیز در دست بررسی است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *