رابطه تحریم سرلشکر سلیمانی با تحریم‌های نظامی و تسلیحاتی علیه ایران

11:35 - 12 مرداد 1394
کد خبر: ۶۴۰۷۵
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
خبرگزاری میزان: یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: صحبت از عدم لغو تحریم افرادی چون سردار سلیمانی توسط آمریکا بهانه‌ای در جهت حفظ رژیم تحریم‌های نظامی و تسلیحاتی علیه جمهوری اسلامی ایران است.
صحبت از عدم لغو تحریم قاسم سلیمانی بهانه حفظ رژیم تحریم هاست

رضاسراج در گفت و گو با خبرنگار سیاسی میزان درباره اظهارات اخیر وندی شرمن معاون وزیر امورخارجه آمریکا پیرامون عدم لغو تحریم برخی از شخصیت های کشور از جمله سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس حتی با اجرایی شدن توافق هسته ای گفت: باید به صورت کلان به این گونه اظهارت ها و مسائل نگریست، این گونه اظهارات در زمانی که صحبت از لغو همه تحریم ها علیه جمهوری اسلامی است بهانه ای بیش نیست. 

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: شرمن همان فردی است که در ابتدای مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای 1+5 در جلسه سنا آمریکا به صراحت اعلام کرد آمریکا هیچگاه رژیم تحریم ها علیه جمهوری اسلامی را برنخواهد داشت.

سراج تصریح کرد: بنابراین صحبت پیرامون عدم لغو تحریم شخصی مانند سردار قاسم سلیمانی نیز در مسیر همان بهانه سازی در راستای حفظ رژیم تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران است.

این عضو هئیت علمی دانشگاه اضافه کرد: امروز برخی از افراد بسیار نسبت به لغو تحریم ها وفای عهد آمریکاهاخوشبین هستند؛ اما با این نوع صحبت ها و اظهار نظرهای شخصی مانند وندی شرمن در گذر زمان همه متوجه خواهند شد که آمریکایی ها  همیشه بدعهد و پیمان شکن هستند و یقینا در راه توافق هسته ای نیز دبه خواهند کرد.

وی در پایان در ارزیابی خود نسبت به چنین اظهارنظری درباره فرمانده سپاه قدس بیان کرد: به صورت کلی همانطور که گفتم این اظهار نظر یک بهانه برای حفظ رژیم تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران به ویژه در حوزه تحریم نظامی و تسلیحاتی است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *