"عصر خمینی" از تکلیف‌گرایی در اندیشه بنیان‌گذار انقلاب می‌گوید

9:31 - 12 مرداد 1394
کد خبر: ۶۴۰۱۷
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: برنامه تلویزیونی"عصر خمینی"این هفته با حضور حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری به تکلیف گرایی در اندیشه امام راحل (ره) می‌پردازد.
به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون ،"عصر خمینی" عنوان برنامه‌ای است که به بررسی گفتمان انقلاب از صحیفه امام خمینی(ره) می‌پردازد.
 
در هر قسمت یکی از شخصیت‌های دوران انقلاب یا افرادی که از نزدیک با امام خمینی (ره) مأنوس بوده اند و همچنین پژوهشگران آشنا با اندیشه های بنیان‌گذار کبیر انقلاب در این برنامه حضور می یابند و حول محورهای گوناگون، به بررسی ابعاد مختلف تفکر ایشان می‌پردازند.
 
در این قسمت حجت الاسلام ماندگاری به موضوع تکلیف گرایی در صحیفه امام خمینی (ره) اشاره و در این زمینه صحبت می‌کند.
 
در این برنامه به بخش هایی از سخنان ایشان پرداخته می شود که فرمودند: «ما تا در این حیات دنیوی هستیم، تا در اینجا هستیم، مأموریت ها از طرف خدای تبارک و تعالی داریم و باید قیام کنیم به این مأموریت ها، باید غفلت نکنیم از تکالیف الهیه. تمام تکالیف الهیه، الطافی است الهی و ما خیال می کنیم تکالیفی است، همه اش الطاف است، چه تکالیف فردی که برای هر فردی هست برای تربیت او، برای تکمیل او، برای اینکه غیر از این راه، راه تکمیل و راه ترقی نبوده است، درجاتی هست که بدون این راه نمی شود به آن درجات رسید.»
 
قاطعیت در انجام تکلیف، احساس شکست نکردن در ادای تکلیف و مأیوس نشدن در اجرای تکلیف، مأمور به انجام تکلیف نه نتیجه آن و تشخیص وظیفه قبل از عمل به آن از جمله ویژگی های امام خمینی(ره) در بحث تکلیف گرایی است که حجت الاسلام ماندگاری در مورد آنها مباحثی را مطرح خواهد کرد.
 
محمدرضا رضائیان تهیه‌کننده و کارگردان برنامه "عصر خمینی" است که این هفته روز دوشنبه ۱۲ مردادماه ساعت ۱۹ و تکرار آن روز بعد در ساعت های ۱۰ و ۱۴ از شبکه افق پخش خواهد شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *