رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

خطر خشک شدن درختان شماری از بوستان‌های بزرگ پایتخت

10:47 - 21 مرداد 1394
کد خبر: ۶۳۹۲۸
خبرگزاری میزان: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با هشدار نسبت به خشک شدن درختان بوستان های بزرگ پایتخت به دلیل تخصیص آب خام مورد استفاده این فضاهای سبز به مصرف شرب گفت: برای مقابله با این بحران، تصفیه خانه هایی در مناطق 4 و 22 احداث شده است تا با استفاده از پساب به دست آمده، به آبیاری این بوستان ها بپردازند.
خطر خشک شدن درختان برخی از پارک های بزرگ تهران / احداث تصفیه خانه بدین منظورمحمد پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، در حاشیه جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به این که در گذشته به دلیل فروانی منابع آب و کمتر بودن جمعیت در تهران، آب خام را به شهرداری برای بوستان های بزرگ تهران در شرق و غرب تخصیص می دادیم، اظهار کرد: با توجه به مصرف مشترکان و در دست نبودن آب در وضعیت خشکسالی این آب را اکنون برای مصرف شرب اختصاص داده ایم.

وی با ابراز نگرانی از این که با تخصیص آب خامی که در گذشته به بوستان های بزرگ اختصاص می یافت برای مصرف شرب در حال حاضر این بوستان ها با خطر خشک شدن درختان مواجه هستند، عنوان کرد: لذا برای مدیریت این خلاء اکنون 2 سال است که وارد مذکراتی برای احداث تصفیه خانه در مناطق 22 گانه شهر تهران شده ایم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران ادامه داد: بدین منظور 2  قرارداد با شهرداری تهران به امضا رسیده و مدل مالی طراحی شده است تا برای مدت زمان 20 تا30 سال پساب فاضلاب جمع آوری شده و پس از تصفیه در بوستان ها به استفاده شود.

پرورش در پایان با اشاره به احداث تصفیه خانه در منطقه 22 تهران به ارزش 400 میلیارد تومان، عنوان کرد: در این منطقه و در منطقه چهار چنین سرمایه گذاری به دلیل کمبود منابع آب به منظور آبیاری فضای سبز انجام شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *